بازرس مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی انتخاب شد

تهران (پانا) -همزمان با برگزاری مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه پیمان سنندجی به عنوان بازرس اصلی با 14 رای و محمد اسماعیلی با کسب 15 رای بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

کد مطلب: ۱۲۴۸۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
بازرس مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی انتخاب شد

در جریان چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران برگزاری مجمع عمومی عادی (به صورت فوق‌العاده) شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

ابتدا رای‌گیری برای رئیس، یک منشی و دو ناظر مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی در دستور کار اعضا قرار گرفت و به ترتیب مهدی چمران به عنوان رئیس، سوده نجفی به عنوان منشی، حبیب کاشانی به عنوان ناظر اول و میثم مظفر به عنوان ناظر دوم مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی انتخاب شدند.

سپس سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اساسنامه شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: مجمع این شرکت اعضای شورای شهر تهران هستند و همچنین باید رئیس و یک منشی و دو ناظر از اعضای شورای شهر تهران انتخاب شوند.

وی پیشنهاد داد که چمران به عنوان رئیس، سوده نجفی به عنوان منشی و حبیب کاشانی و میثم مظفر به عنوان دو ناظر اول و دوم مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی از سوی اعضای شورای شهر تهران انتخاب شوند.

پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: چرا بعد از ۲۰ سال اختیارات شهردار تهران را محدود می‌کنیم؟ بنده متوجه این تصمیم که تایید هیات مدیره شرکت واحد بر عهده شورای شهر باشد، نشدم‌. اینکه دائم بگوییم شهردار پیشنهاد دهد ما تایید کنیم که نمی‌شود.

ناصر امانی در ادامه بیان کرد: ما اختیار شهردار تهران را برای انتخاب مدیرعامل شرکت واحد نمی گیریم، شهردار هرکس را می تواند انتخاب کند و تایید آن را بر عهده مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی می گذاریم. مسئولیت عملکرد مدیرعامل شرکت واحد بر عهده مجمع خواهد شد نه شهردار تهران. این به نفع خود شهردار هم است.

محمد آخوندی در ادامه تصریح کرد: بنده متوجه تغییرات نمی شوم، پیشنهاد دوستان این است که شورا مدیرعامل شرکت واحد را انتخاب کند، چرا باید زیر بار مسئولیت جدید برویم؟ ما کل تهران را به شهردار تهران سپردیم الان مشکل ما شرکت واحد است؟ نباید برای شورای شهر هزینه ایجاد کنیم تا فردا هر اتفاقی در شرکت واحد رخ می دهد بگویند اعضای شورای شهر هیات مدیره را انتخاب کرده است، بهتر است همان روند بماند.

سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه گفت: تایید هیات مدیره شرکت واحد باعث تضعیف شهردار تهران نمی شود، اختیار شهردار را نگرفتیم در گذشته به دلیل اینکه مشکلاتی در شرکت واحد بود شورا احساس کرده است بحران ها را مدیریت کند. بسیاری از سازمان های زیر مجموعه شهرداری انتخاب هیات مدیره آن بر عهده شوراست و حالا شرکت واحد هم اینطور شود مشکلی نخواهد بود.

حبیب کاشانی تصریح کرد: وقتی شهردار انتخاب می کنیم یعنی باید از تمام ابعاد از شهردار حمایت کنیم، اینکه بخواهیم در تعیین هیات مدیره شرکت واحد تغییرات ایجاد کنیم ممکن است مخاطبان فکر کنند بین شورای شهر و شهرداری شکاف ایجاد شده است و نگاه شورای شهر به شهردار تغییر کرده است بنده پیشنهاد می دهم انتخاب هیات مدیره را مانند سابق بر عهده شهردار بگذاریم و فقط بازرس را شورای شهر انتخاب کند.

در نهایت به پیشنهاد سید جعفر تشکری هاشمی و با آرای اعضای شورای شهر تهران، پیمان سنندجی به عنوان بازرس اصلی با 14 رای و محمد اسماعیلی با کسب 15 رای بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار