ضرورت ورود مؤلفه‌های تربیتی مکتب «شهید سلیمانی» در کتب درسی

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت ورود مؤلفه‌های تربیتی مکتب «شهید سلیمانی» در کتب درسی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ورود مؤلفه‌های تربیتی مکتب «شهید سلیمانی» در کتب درسی

یوسف نوری در مصاحبه‌ای با رادیو مقاومت در خصوص مکتب سردار سلیمانی گفت: برای تداوم انقلاب نیاز به حضور الگوهای تربیتی در فرآیندهای تعلیم و تربیت داریم. در برهه‌هایی از زمان، محورهای فکری ایجاد می‌شوند، که مکتبی را ایجاد می‌کنند و یکی از کسانی که این مکتب را ایجاد کرد شهید سلیمانی بود؛ لذا ضروری است مؤلفه های تربیتی مکتب «شهید سلیمانی» وارد کتب درسی شود.

نوری در خصوص ضرورت اشاعه فرهنگ سلیمانی اذعان داشت: شهید سلیمانی به عنوان یک سرباز و از نظر ما در حوزه تعلیم و تربیت به عنوان یک افسر سپاه تعلیم و تربیت و درنتیجه یک معلم درحوزه تعلیم و تربیت بود وتوانست به گونه ای نقش آفرینی کند که یک فضا یا عرصه نظامی را به یک عرصه تعلیم و تربیت تبدیل کند و تمامی بچه هایی که با شهید سلیمانی همکاری داشتند، او را مانند پدر خود می دانستند وحتی به جهت احساساتی که از منظر تربیتی به آنها منتقل کرده بود مقدم تر از پدر، تلقی می شد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی فرصت های یادگیری را برای سربازان جهت رشد فراهم کرده بود که در حوزه تربیت و تزکیه رشد کنند، آنها شهید را از پدر خود مقدم تر می دانستند .

نوری گفت: تعلیم و تربیت برنامه درسی ما ۴بعد دارد: هدف و محتوا، روش تدریس، روش یاددهی و یادگیری، ارزشیابی؛ که در مکتب شهید سلیمانی محتوا آن قدر جذاب انتخاب شده بود که رفتار او و گفتار او به گونه‌ای بود که این محتوا بچه‌ها را جذب می‌کرد و روش او این گونه بود که خود را دور از آنها نمی دید و آنها را پیشتر از خود در خط مقدم می دید و این باعث شد تا مکتب جذاب و شیرین سلیمانی یک مکتب همگانی و متربی پسند باشد.

وی تأکید کرد: در گام دوم انقلاب که خودسازی است، باید منش و سیره همه باشد و در تربیت نسل جوان ومعلمان به کار رود .

نوری گفت: در سند تحول بنیادین سندیت میان آموزش و پرورش به واژه تربیت در ساحت‌های چندگانه تبدیل شده است، باید به دنبال تربیت نسل آینده باشیم، نه نسل آینده ای که فقط در کنکور موفق باشند، بلکه در تمامی عرصه ها بتوانند موفقیت کسب کنند، چه در عرصه های اخلاقی و چه در عرصه های اجتماعی و سیاسی و چه در عرصه‌های حرفه‌ای و کارآفرینی اقتصادی و علمی و فناوری، تعلیم و تربیت آینده ما مبتنی بر همین موضوع است که حاج قاسم به دلیل پیاده سازی یک الگوی بومی توانست مانا شود، ما هم در نظام تعلیم و تربیتی خدمت می کنیم که امام رحمه الله و مقام معظم رهبری الگوهای بومی را در ساختارآن پیاده کردند و مانایی داشتند، شهید سلیمانی هم به عنوان پیروان حضرت امام و مقام معظم رهبری توانست از این الگو استفاده کند و الگویی را در حوزه مقاومت ایجاد کند که این الگو مانا و جهانی و فرامرزی شود .

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: همانگونه که در سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب تصریح شده است، نظام تعلیم و تربیت ما باید همچنان مبتنی بر یک الگوی بومی باشد.

نوری در خصوص سمت و سوی حرکت کتاب‌های درسی، برای تبیین سیاست‌گذاری‌های جدید و پرورش نسل سردارسلیمانی تأکید کرد : رقابتی بین ۱۰تا ۱۵درصد دانش‌آموزان برای کنکور برقرار است که در بین بقیه آن ها وجود ندارد و آرام آرام این تب رقابت از بین می‌رود و مردم منتظر هستند تا ما یک الگوی جدید به آن ها ارائه دهیم، لذا منتظر یک الگوی جدید هستند و در این چند گانه محتوا ما باید پیام جامعه را درک کنیم و این موارد را که هویت آفرین و افتخار آفرین هستند تداوم دهیم.

وی ضمن تقدیر وسپاس از ریاست جمهوری وحسن اعتماد نمایندگان مجلس اظهارامیدواری کرد، وگفت: امیدوارم بتوانم این مسئولیت خطیر را که بر عهده اینجانب گذاشته اند در این برهه حساس به سرانجام برسانم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار