مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

هدف از اجرای شوراهای آموزش و پرورش، استفاده همه جانبه از آرمان‌های فرهنگ ساز است

تبریز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت شوراهای آموزش و پرورش، هدف از اجرای این شوراها را استفاده همه جانبه از آرمان‌های تصمیم‌گیر و فرهنگ‌ساز در نظام آموزشی کشور دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۸۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
هدف از اجرای شوراهای آموزش و پرورش، استفاده همه جانبه از آرمان‌های فرهنگ ساز است

جعفر پاشایی در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به مناسبت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش ش و پرورش در محل استانداری آذربایجان شرقی، گفت: ۲۶ دی ماه سال ۱۳۷۹ قانون شوراهای آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در مناطق مختلف این شوراها ضمن تقویت فعالیت های فرهنگی و همچنین همکاری بین بخشی کار خود را آغاز کرده‌اند، درواقع هدف از اجرای این شورا استفاده همه جانبه از آرمان های تصمیم‌گیر و فرهنگ ساز در نظام آموزشی کشور است.

وی افزود: در آذربایجان شرقی ۳۹ منطقه و ناحیه داریم و در ۳۴ منطقه شورا آموزش و پرورش فعال هستند، معمولا سالانه گزارشی درباره فعالیت های شورای آموزش و پرورش ارائه می‌شود که بیانگر عملکرد این شوراها است.

جعفر پاشایی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ ما تعداد ۷ جلسه برگزار کرده بودیم که در سال جاری این پنجمین جلسه اجرا شده ما است و این کاهش نشان دهنده محدودیت های کرونایی است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹، ۱۸۶ جلسه در ۳۴ منطقه برگزار شده است و در سال ۱۴۰۰، ۱۲۷ جلسه اجرا شده است.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت همچنین در رابطه با مهم ترین اهداف مورد توجه در این جلسات گفت: توجه به بحث خیرین مدرسه ساز و همچنین مشارکت های مردمی از گذشته تا کنون از جمله بحث های مورد هدف ما بوده است؛ هماهنگی درون و برون سازمانی جهت افزایش مشارکت و گره‌گشایی از مشکلات آموزش و پرورش، طرح هدایت جهت تامین گوشی و تبلت برای دانش آموزان کمتر برخوردار، توجه به فعالیت های عمرانی جهت ساخت مدارس، حضور در جلسات شورای آموزش و پرورش، تهیه امکانات برای مرمت مدارس ضعیف مخصوصا در حوزه گرمایشی مناطق محروم، توانمند سازی معلمان عزیز، توجه و تاکید بر محتواسازی معلمان و همچنین برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان، توجه به مسائل تربیتی دانش آموزان، توجه ویژه به انسداد مسئله بی سوادی، توجه به واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان و رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس نیز از دیگر نکات مورد توجه هستند.

وی افزود: ضمانت اجرایی مصوبات آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است و این بحث باید در صحن شورا بیان گردد، همچنین فعال نمودن دبیرخانه های شوراهای آموزش و پرورش نیز از دیگر مسائل مهم هستند.

جعفر پاشایی شرح داد: توجه به قانون‌گذاری شورای آموزش پرورش نیز از مسائلی هستند که باید به آن توجه گردد، ماده ۱۱، ۱۳، ۱۶ و ۱۸ از مواردی هستند که تمام موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد؛ همچنین جذب حداکثری مشارکت های عمومی نیز از دیگر مسائل حائز اهمیت است.

گفتنی است که در پایان این جلسه از ۴ منطقه به صورت نمادین تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار