جستجوی کوهنوردان گمشده شبستری ادامه دارد

تبریز (پانا) - عملیات جستجوی ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات کوه میشو در منطقه شانجان شبستر امروز هم ادامه یافت.

کد مطلب: ۱۲۴۸۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
جستجوی کوهنوردان گمشده شبستری ادامه دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: بدنبال اعلام مفقودی این دو کوهنورد، از نخستین ساعات بامداد شنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر از شهر‌های شبستر، خامنه، تسوج، مرند و معاونت امداد و نجات استان و کوهنوردان هیات کوهنوردی و سایر دستگاه‌های امدادی مشغول جستجو در ارتفاعات هستند.

حمید حسین پور افزود: عملیات جستجو هر روز از نخستین دقایق صبح با روشن شدن هوا از چندین جبهه کوهستان میشو از جبهه شمالی مشرف به شهرستان مرند و جبهه جنوبی مشرف به شهرستان شبستر با بیش از ۶۰ نفر نجاتگر کوهستان و امدادگر و نیرو‌های مردمی و کوهنوردان زبده آغاز و تا پایان غروب خورشید و تاریکی ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: امروز در چهارمین روز جستجو از سگ‌های زنده یاب هلال احمر نیز استفاده می‌شود و همچنین از پهباد تیپ مکانیزه امام زمان (عج) سپاه نیز برای پایش بخشی از کوه میشو بهره خواهیم گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: تیم‌های هلال احمر و نیرو‌های مردمی در روز‌های گذشته با بهره گیری از پهباد امدادی و خودرو برف رو آرگو و دوربین‌های امدادی، اقدام به پایش بخش اعظمی از کوهستان میشو و پناهگاه‌های متعدد از جمله پناهگاه گوی زنگی کرده اند.

وی تصریح کرد: عملیات جستجوی ۲ نفر هموطن گم شده بنام‌های دکتر فتح اله جوادی و بابک جوادی تا یافتن آن‌ها در کوهستان میشو به وسعت ۵۰ کیلومتر مربع تداوم خواهد داشت و نجاتگران اقدام به سونداژ بهمن، جستجوی اتاقک‌ها و جان پناه‌ها و مناطق پر خطر و پرتگاه‌ها و بهمن‌های سقوط کرده می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار