معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

درآمد ارزی صادرات پسته معادل ۲۰ درصد درآمدهای نفتی کشور

تهران (پانا) - معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد که در سال گذشته درآمد ارزی فروش و صادرات پسته معادل ۲۰ درصد درآمدهای نفتی کشور بود.

کد مطلب: ۱۲۴۸۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
درآمد ارزی صادرات پسته معادل ۲۰ درصد درآمدهای نفتی کشور

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «محمدمهدی برومندی» در آئین تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، بیان داشت: در صادرات کشمش نیز درآمدهای ارزی بسیار خوبی داشته‌ایم که استان قزوین در این خصوص جزو پیشگامان کشور بوده است.

برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: استان قزوین با داشتن ظرفیت و توانمندی‌های ویژه‌ در بخش کشاورزی و وجود تشکل‌های قوی در این بخش، سهم مهمی در امنیت غذایی کشور و توسعه صادرات غیرنفتی در چند سال اخیر داشته است .

برومندی خاطرنشان کرد: ۳۲ درصد مساحت قزوین را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهند که میانگین این رقم در استان‌ها هشت تا ۱۰ درصد است که توان بالای تولید محصول در این استان را نشان می‌دهد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از فاطمه خمسه رئیس سابق جهاد کشاورزی قزوین قدردانی کرد و گفت: خانم خمسه به طور شبانه‌روزی در خدمت مردم و توسعه استان بود و تلاش‌های ارزنده‌ای را در دوران مدیریت این مدیر ارزنده شاهد بودیم.

برومندی با بیان اینکه سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از مدیران توانمند ملی بخش کشاورزی محسوب می‌شود‏، تاکید کرد: با توجه به شناختی که ایشان به عنوان یک سرمایه مدیریتی بومی استان قزوین از بخش کشاورزی این استان دارد، بی‌تردید استان قزوین در مسیر توسعه بخش کشاورزی پیش خواهد رفت.

با تمام توان در راه پیشرفت و تعالی کشاورزی استان قزوین تلاش شد

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این مراسم گفت: استان قزوین در بخش کشاورزی جزء چهار تا پنج استان برتر کشور است و نه تنها تولید در شرایط سخت متوقف نشد؛ بلکه رو به رشد هم بود و با تمام حاشیه‌ها بااخلاق ایستادیم و حتی یک حاشیه را هم تجربه نکردیم.

فاطمه خمسه با بیان این که از سال ۹۶ آرامش، پویایی، امنیت، افزایش و پایداری تولید سرلوحه جهادکشاورزی استان قرار گرفت‏،‌ افزود: جهاد کشاورزی نسبت به تمام دستگاه‌ها جایگاه بسیار ویژه‌ای را در استان کسب کرده و یک بار دیگر خود را به رخ استان و کشور کشید و وزیر جهاد کشاورزی نیز این موضوع را بارها تکرار کرده است.

وی ادامه داد: امروز شاهد اوج بخش کشاورزی استان هستیم، تولید شیر و تخم‌مرغ و مرغ در استان سابقه نداشته و شاهد مازاد گوشت قرمز بودیم و با تمام توان از تولید حمایت شده است.

لزوم بالفعل کردن ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان قزوین

سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این مراسم گفت: قزوین دارای ظرفیت‌های بالقوه زیادی در بخش کشاورزی است که با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه‌اش و نزدیکی به پایتخت و فرودگاه بین‌المللی امام (ره)، این ظرفیت‌ها باید به توانمندی‌های بالفعل تبدیل شود. ما نیز تمام تلاش خود را بکار می‌بریم که موجبات اعتلای کشاورزی در استان را رقم بزنیم.

رضا افلاطونی افزود: قزوین دارای خصوصیات ویژه و توانمندی‌هایی است که برخی از آنها از بالقوه به بالفعل بدل شده‌اند و سایر توان‌ها و ویژگی‌ها هم باید این روند را طی کنند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین‏، سنددار کردن املاک کشاورزی و توجه به توریسم کشاورزی را از برنامه‌های مهم و در دستور کار سازمان عنوان کرد و ادامه داد: در سال مانع‌زدایی تولید قرار داریم و به نظر می‌رسد بروکراسی‌های اداری یک موضوع آزار دهنده برای تولید کننده و کشاورزان است در این راستا تلاش می‌کنیم این بروکراسی‌های اداری را در جهت حمایت از تولید تا میزان قابل توجهی کاهش دهیم و در کنار تولید کننده و کشاورز قرار گیریم.

وی افزود: برنامه دیگر ما بهره‌وری در مسیر توسعه است، تا زمانی که به این درجه نرسیم در واقع زحمات ما آنطور که باید به نتیجه نرسیده است و در این زمینه همه امکانات و برنامه‌های خود را بسیج خواهیم کرد.

افلاطونی، بر تعامل با بخش خصوصی، همکاری با همه دستگاه‌های استان و استفاده از ظرفیت آنها، به فعلیت درآوردن توان و ظرفیت‌ برنامه‌ها و اهداف بخش کشاورزی برای خدمت به مردم تاکید کرد.

گفتنی است؛‌ در این مراسم از خدمات ارزنده سرکار خانم فاطمه خمسه رئیس پیشین سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تقدیر و رضا افلاطونی به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار