سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد

ایجاد ۱۶ شهر جدید در دستور کار دولت سیزدهم

تهران (پانا) - سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از انجام مطالعات ایجاد ۱۶ شهر جدید و برنامه‌ریزی برای تاسیس ۴۶ شهرک اختصاصی خبر داد و بر زیست‌پذیر کردن شهرها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد ۱۶ شهر جدید در دستور کار دولت سیزدهم

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «علیرضا جعفری» سرپرست شرکت عمران شهرهای‌جدید در خصوص ایجاد شهرک‌های جدید که جزو برنامه های آن شرکت است، نکاتی را ارایه کرد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با یادآوری اینکه یکی از اهداف شرکت، مدیریت توزیع جمعیت در فضاهای شهری بر اساس آمایش سرزمینی است بر ایجاد فضا و ظرفیت زیست مطلوب در شهرهای کشور و از جمله شهرهای جدید تاکید کرد و گفت: مطالعات ایجاد ۱۶ شهر جدید هم‌اکنون بر اساس ظرفیت جمعیت‌پذیری استان‌ها، کلانشهرها و مادرشهرها در دستور کار مطالعاتی شرکت عمران شهرهای جدید است.

جعفری ادامه داد: در کنار ایجاد شهرهای جدید، مقدمات ایجاد ۴۶ شهرک به عنوان شهرک‌های اختصاصی با قابلیت کاربری‌های تخصصی نیز در برنامه قرار دارد.

وی شهرک‌سازی را الگو و مدلی در حوزه توسعه کالبدی فضای شهری برشمرد و توضیح داد: در تلاش هستیم تا با رونق گرفتن شهرک‌سازی در شهرهای جدید علاوه بر مدیریت جمعیت و شهرسازی، بتوانیم الگوی شهرهای ایرانی اسلامی را پیاد‌ه‌سازی کنیم.

جعفری تصریح کرد: در شهرک‌سازی موضوع‌های هویت‌بخشی، زیست مطلوب شهری به عنوان یک ظرفیت برای آینده شهرها مورد تاکید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار