در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم منطقه ۱۱؛

عنایت مهر: نوجوانان و جوانان یاریگران زندگی هستند

تهران(پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۱۱ در افتتاحیه یازدهمین جشنواره نوجوان سالم و اختتامیه دهمین دوره ضمن تقدیر از برگزیدگان مقطع ابتدایی نوجوان سالم، نوجوانان و جوانان را یاریگران زندگی خواند.

کد مطلب: ۱۲۴۸۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
عنایت مهر: نوجوانان و جوانان یاریگران زندگی هستند

افتتاحیه جشنواره نوجوان سالم با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه و منتخبین جشنواره سال قبل در مقطع ابتدایی برگزار شد.

در این جلسه غلامعلی عنایت مهر؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی گفت: سال گذشته قریب ۶۰۰ اثر از دانش آموزان ۵۰ مدرسه در جشنواره نوجوان سالم در منطقه جمع آوری شد که ۷۲ اثر برگزیده شدند که ۳۴ اثر آن به دانش آموزان مقطع ابتدایی تعلق دارد.
عنایت مهر افزود: نوجوانان و جوانان یاریگران زندگی هستند؛ و برقراری ارتباط موثر از اهداف مهم طرح یاریگران زندگی و نوجوان سالم است. یاریگران زندگی چگونه زیستن را، چگونه فکر کردن را، چگونه سخن گفتن را، چگونه پرسیدن را و همچنین چگونه مصون ماندن از آسیب های مختلف اجتماعی را می آموزند و می آموزانند. بچه های ما باید به استعدادها، توان و ظرفیت وجودی خود معتقد شوند که یکی از راه های آن تعامل و سخن گفتن و پرسیدن و فهمیدن و انتقال معانی و چرخش این معرفت است. در واقع مسابقات مختلف حوزه پرورشی شامل پرسش مهر، فرهنگی هنری، سفیران سلامت، نوجوان سالم و مانند آن گام نهادن در مسیر معرفت و انتقال معانی است.

عنایت مهر در ادامه گفت: دانش آموزان در این ۲ سال به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ و عدم حضور در کلاس های درسی و عدم ارتباط موثر با همکلاسی ها و حتی با والدین نمی توانند ارتباط و انعکاس افکار داشته باشند و فراگیری مهارت های زندگی آنها دچار نقص‌ و ضعف شده است.

وی افزود: امسال افتتاحیه یازدهمین دوره نوجوان سالم و اختتامیه دهمین دوره است و ایمان آوردن به خود و توانایی های خود، تکریم و احترام دیگران خصوصا والدین، احترام به فکر و نظر و شخصیت دیگران، داشتن اراده قوی، حرکت در جهت بوجود آمدن نتیجه درست و ساختن آینده، مصون بودن از آسیب ها در دوره های نخستین زندگی، رعایت بهداشت فردی و عمومی، انجام تفریحات سالم وپویایی و مصرف انرژی در راه صحیح و مسئولیت پذیری از اهداف برگزاری جشنواره نوجوان سالم است.

وی در پایان از والدین حاضر در جلسه که در خودباوری فرزندان خود اثرگذار بوده اند و از دانش آموزان که نقش آفرینی کردند و خلق آثار داشتند و از برگزارکنندگان این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

جلسه با اهدای جوایز برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم توسط قدرت اله گراوند، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱ و شورای معاونین پایان یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار