معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

اگر فضای مجازی برای دانش‌آموزان کنترل نشود، آسیب‌های جدی‌تری در راه است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، تاکید کرد امروز دانش‌آموزان به فضای مجازی گرایش پیدا کرده‌اند که اگر این فضا کنترل نشود و خانواده‌ها آموزش صحیح نبینند ممکن است در سال‌های آتی آسیب‌های بیشتری ایجاد شود.

کد مطلب: ۱۲۴۸۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اگر فضای مجازی برای دانش‌آموزان کنترل نشود، آسیب‌های جدی‌تری در راه است

نشست توانمندسازی مربیان و اعضای کمیته‌های پیشگیری و فوریت‌های روانی-اجتماعی مناطق شهر تهران با همکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در دو بخش پیشگیری از مصرف مواد مخدر و آسیب‌های فضای مجازی در کانون شهید مفتح برگزار شد.
رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، در این نشست با اشاره به اینکه امروزه تمام دنیا با شرایط ویژه‌ای مواجه و نوع آسیب‌های اجتماعی تغییر یافته است، گفت: امروزه دانش‌آموزان ما به فضای مجازی گرایش پیدا کرده‌اند که اگر این فضا کنترل نشود و خانواده‌ها آموزش صحیح نبینند ممکن است در سال‌های آتی با آسیب‌های بیشتری مواجه شویم.
نقوی آموزش و پرورش را به عنوان متولی امر تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم دانست و افزود: آموزش و پرورش نهادی است که به طور مستقیم با دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در ارتباط است؛ این یعنی اگر این نهاد آموزشی را شروع کند، اثراتش به درصد بالایی از جمعیت کشور می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش داعیه تعلیم و تربیت و اجرای سند تحول بنیادین را دارد گفت: با توجه به سند تحول بنیادین، خروجی دانش‌آموز تعلیم دیده در نظام آموزش و پرورش، باید یک فرد دارای تربیت متوازن در تمام زمینه‌ها باشد. با همه این‌ها، آموزش و پرورش به تنهایی متولی تربیت نیست. عاملین تربیت با هر عنوانی باید دست در دست یکدیگر دهند و یک چتر آموزشی کامل را بر سر جامعه دانش‌آموزی و خانواده‌هایشان بگسترانند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در این مسیر معلم‌ها نیز می‌توانند پرچم مبارزه با مفاسد اجتماعی، اقتصادی و... را بالا ببرند. باید به دانش‌آموزانمان خوراک ذهنی سالم، برگرفته از مبانی دینی ارائه دهیم.
رقیه سادات نقوی افزود: اگر مبانی دینی، الگوی خانواده‌ها شود، دیگر نگرانی از آسیب‌های اجتماعی وجود نخواهد داشت. باید بدانیم فاصله گرفتن از دین، آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه توجه و عمل به ایدئولوژی اسلامی، عاملی مهم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است گفت: باید رنگ خدایی در جامعه‌ بیشتر شود. در کنار آن می‌توان مهارت‌های ورزشی، هنری، علمی و... دانش‌آموزان را بالا برد و به آن‌ها برای گام برداشتن در این مسیر کمک کرد. دانش‌آموزان باید بتوانند یک حرفه را به طور جدی در مدرسه یاد بگیرند و آن را در دانشگاه دنبال کنند.
نقوی در پایان با اشاره به اینکه اگر این نکات مهم در مدرسه به دانش‌آموزان منتقل شود، آموزش و پرورش به موفقیت رسیده‌ است، گفت: مهم‌ترین نقش آموزش و پرورش در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر، نقش آموزشی است. اگر از آیات قرآن کریم و سبک زندگی اهل بیت و ائمه اطهار برای این آموزش بهره ببریم، موفق خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار