چمران: هنوز مسأله شهادت و تعهدات به شهدای پلاسکو انجام نشده است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت که تعدادی از آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو به شهادت رسیدند و هنوز مسأله شهادت و وظایفی که در قبال شهدا باید ادا می‌شده هنوز انجام و عملی نشده است.

کد مطلب: ۱۲۴۸۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
چمران: هنوز مسأله شهادت و تعهدات به شهدای پلاسکو انجام نشده است

مهدی چمران در ابتدای جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: روز ۲۹ دی ماه سالروز حادثه غزه است. روزی که به عنوان یادآوری مبارزات مردم مبارز و پیگیر غزه به این نام نامیده شده است و حمایت جهانی از مردم غزه و مبارزین غزه را می‌طلبد.

وی ادامه داد: غزه منطقه‌ای است که از نظر وسعت اندازه تهران هم نیست اما در مقابل اسرائیل با آن قدرت و جنایت‌های که انجام می‌دهد ایستاده است. ‌آنها توانستند با امکانات اندک در مقابل اسرائیل بایستند و موفق شوند و این بسیار ارزشمند است و این نشان دهنده خط شهادتر است که به این پیروزی‌ها می‌انجامد.

چمران با بیان اینکه بیش از سی سال سازمان آزادی بخش فلسطین با نداشتن ایدئولوژی مثلا مبارزه کردند و به هیچ جایی نرسیدند گفت: اما همین مردم با ایدئولوژی اسلامی مقابل اسرائیل ایستادند و دارند حق خود را می‌گیرند. این روز را ارج می‌نهیم و به همه مردم غزه و فلسطین اعلام می‌کنیم در حمایت از آنها ایستاده‌ایم و انشالله شاهد پیروزی آنها باشیم.

وی در ادامه با اشاره به سالگرد حادثه پلاسکو گفت: ۳۰ دی ماه روز حادثه پلاسکو است و انتظار نداشتیم چنین اتفاقی رخ دهد و با همه جانفشانی‌هایی که شد ساختمان پلاسکو فرو ریخت و تعدادی از آتش نشانان عزیز ما به شهادت رسیدند و هنوز مسألهد شهادت و وظایفی که در قبال شهدا باید ادا می‌شده هنوز انجام و عملی نشده است و خانواده‌های آنها مشکلاتی دارند که امیدواریم توسط شهردار و معاونین ایشان حل شود.

چمران با بیان اینکه تلاش آقای قالیباف در آنجا بسیار تحسین برانگیز بود، گفت: حادثه بزرگی بود اما در فرصت کوتاهی جمع شد و امیدواریم با کمک همه و به ویژه با کمک وزارت رفاه و قوه قضائیه از چنین حوادث و اتفاقاتی جلوگیری کنیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در تهران شرایط خوبی از این جهت نداریم و ساختمان های پر خطر زیاد داریم و انشالله جلساتی با دادستانی و وزارتخانه داشته باشیم تا فکر اساسی بشود و قبل از وقوع حادثه از آنها جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه امروز مجمع شرکت واحد اتوبوسرانی برگزار می‌شود، گفت: بعد از آن دیگر دستور جلسات را پیگیری خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار