آیین معارفه شهردار نسیم شهر برگزار شد

بهارستان(پانا)-با حضور سرپرست دفتر امور شهری و شوارهای استانداری تهران یوسف نصیری به عنوان شهردار نسیم شهر معرفی شد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
آیین معارفه شهردار نسیم شهر برگزار شد

هادی گورابی مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: تامین مستمر نیازمندی‌های افراد همراه با افزایش کیفیت زندگی و مبارزه با فقر و نابرابری از راهکارهای اساسی و مهم توسعه پایدار می‌باشد که امیدواریم با انتخاب فرد متخصص این رشد همگون در شهر اتفاق بیفتد.

او انتخاب فرد غیرمتخصص را در دوایر اداری عامل مهم در ایجاد فساد دانست و گفت: همان‌طور که نمی‌توان با دستمال کثیف مکانی را تمیز کرد، اگر مسئولی که در راس قدرت قرار گرفته فاسد باشد کل مجموعه مفسد خواهد شد پس در انتخاب مدیران باید تخصص و شایستگی‌ها رادر نظر بگیریم.

گورابی ادامه داد: شهرداری‌ها به عنوان نهاد مردمی در خط مقدم خدمات‌رسانی هستند و تمام اقشار مردم به نوعی با این نهاد در ارتباط هستند در صورتی که ارائه خدمات از سوی شهرداری‌ها به شهروندان مطلوب باشد نگاه مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی نیز مثبت خواهد بود.

او گفت: با توجه به این که نسیم‌شهر جز نقاط کم‌تر برخوردار و آسیب‌پذیر استان تهران است مدیریت شهری باید با تمام توان این کمبودها را جبران کند و پاسخگوی خواسته‌ها و مطالبات شهروندان باشد.

او جذب سرمایه گذاران را در رشد درآمد پایدار را مهم ارزیابی کرد و گفت: ایجاد ظرفیت‌های تازه اقتصادی و جذب سرمایه از سوی مدیریت شهری و اعضای شورای‌شهر می‌تواند به رشد شاخص زندگی شهروندان موثر باشد و همچنین توسعه فعالیت‌های عمرانی در کنار جذب سرمایه گذار باید مورد توجه قرار گرفته شود چرا که هیچ شهری بدون وجود سرمایه گذار آباد نخواهد شد.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده از جمله منابع درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها است و با توجه به این نکته که در سال جاری حدود 900 میلیار ریال ارزش افزوده به بودجه شهرداری نسیم شهر که باید کاملا صرف امور عمرانی شود اما متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح این منابع صرف هزینه های جاری شهرداری‌ شده است.

عبدالله نوحی فرماندار بهارستان گفت: همان طور که اعضای شواری شهر با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند پس باید به دنبال احقاق حق آنان باشند و از هیچ تلاشی فروگذار نکنند. تمام اعضای شورای شهر باید متعهد شوند تا سایه تعامل و همدلی در جهت خدمت به مردم و عمران و آبادانی شهر تلاش کنند.

او مدیریت صحیح منابع را مهم‌ترین وظایف شهردار دانست و گفت: با توجه به این که بسیاری از مشکلات و معظلات را می‌توان با نظارت و برنامه ریزی و بودجه کم حل کرد و عملی شدن این موضوع می‌توان گام مهمی در تحقق حقوق شهروندی باشد و نباید شهر را گران اداره کنیم.

نماینده دولت در بهارستان گفت: از ظرفیت جوانان متخصص و انقلابی در اداره شهر استفاده کنیم و اگر این موضوع مهم صورت گیرد ما شاهد مدیران وارداتی از سازمان ها و نهاد های دیگر نخواهیم بود.

خبرنگار:محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار