مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در اختتامیه استانی جشنواره علمدار در ملارد:

بزرگ‌ترین رسالت آموزش و پرورش، انتقال مفهوم ایثار به دانش‌آموزان است

ملارد(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در دومین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری علمدار در فرهنگ‌سرای بعثت صفادشت ملارد، بر ضرورت انجام رسالت اصلی آموزش و پرورش تحت عنوان انتقال مفاهیم شهادت، رشادت و ایثار به دانش‌آموزان نسل جدید تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
بزرگ‌ترین رسالت آموزش و پرورش، انتقال مفهوم ایثار به دانش‌آموزان است

سید‌ مجتبی هاشمی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری علمدار در شهرستان ملارد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۵۰۰۰ شهید فرهنگی و ۳۶۰۰۰ شهید دانش‌آموز، بیان کرد: در جشنواره فرهنگی هنری علمدار در سطح کشور، آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران بیشترین تعداد شرکت‌کننده را داشت و این حرکتی قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: جشنواره علمدار، اولین جشنواره‌ای بود که بر مبنای رسالت آموزش و پرورش در خصوص پاسداشت زحمات شهید سلیمانی طرح‌ریزی شد و در دو سال به انجام رسید، چرا که آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی به دنبال تشخیص رسالت خود و پیگیری با نظم و انضباط این برنامه‌ها است.

هاشمی افزود: در این دو سال ما مراکز اصلی تعلیم و تربیت یعنی مدارس را در اختیار نداشتیم، اما دانش‌آموزان در عرصه‌های فرهنگی احساس مسئولیت کرده و تولید محتواهای متنوعی را انجام دادند، این نشان‌دهنده عامل فعالیت‌محوری است که اگر دانش‌آموزان را در موضوعی درگیر کنیم، بسیار موثر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران تصریح کرد: انجام یک بسته فرهنگی به تنهایی اثرگذار نخواهد بود و در سطح استان برنامه‌های فرهنگی مکمل دیگری نظیر لاله‌های روشن و حدیث سرو هم در حال انجام است.

سید‌ مجتبی هاشمی بیان کرد: بزرگترین رسالت آموزش و پرورش پاسخ به پیام شهدا و انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به دانش‌آموزان است، بنابراین باید شهید سلیمانی را نیزهمان‌طوری که است توسط مسئولین و معلمان به نسل جدید معرفی کنیم و برای این کار لازم است که ابتدا مسئولین و معلمان خود بطور کامل با شخصیت واقعی این شهید آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای انتقال مفاهیم به دانش‌آموزان باید آنها را در موقعیت تربیتی قرار دهیم تا بتوانند با تفکر و مطالعه، اثر تجارب تربیتی را در آینده خود ترسیم کنند و این نیازمند مشارکت‌جویی آموزش و پرورش از سایر نهادها و ترسیم چشم‌اندازی مناسب از فرهنگ ایثار و شهادت در مسیر دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران تأکید کرد: تکرار مسائل تربیتی برای تأکید بر آنهاست و امروزه جبهه‌های فرهنگی، تربیتی و معنوی دیگری نسبت به دفاع مقدس وجود دارد که با توسعه مشارکت و تلاش در جهت ترمیم ارتباطات با سایر نهادها می‌توان به وظیفه اصلی خود و ایجاد نسلی پویا، سالم با برنامه مشخص عمل کرد.
خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار