یک دبیر فیزیک در فشافویه:

فیزیک، علمی ملموس برای همه است

فشافویه (پانا) - دبیر فیزیک مدرسه فاطمه زهرا فشافویه، عنوان کرد فیزیک شاخه‌ای از علوم تجربی‌ است که به شناخت قوانین حاکم بر طبیعت می‌پردازد و دانش‌آموزان از دبستان با آن آشنا می‌شوند. این علم در زندگی روزمره بسیار ملموس است.

کد مطلب: ۱۲۴۸۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
فیزیک، علمی ملموس برای همه است

سمیه بنایی، دبیر مدرسه فاطمه زهرا(س) فشافویه، در ارتباط با درس فیزیک به پانا گفت: این علم یکی از دروس تخصصی رشته‌های ریاضی و تجربی است که مملو از معادلات و محاسبات است و دلیل ضعف بیشتر دانش‌آموزان هم همین است. فیزیک در زندگی روزمره بسیار ملموس است. بیشتر اوقات،بدون آنکه قواعد حاکم بر طبیعت و قوانین فیزیکی را شنیده باشیم یا بدانیم از آن استفاده می‌کنیم؛ پس خوب دیدن، خوب اندیشیدن، خوب پرسیدن و البته تقویت سواد ریاضیات به مطالعه فیزیک بسیار کمک می‌کند.
بنایی در ارتباط با مطالعه درس فیزیک گفت: فیزیک یک درس مفهومی است، که با قوانین و روابط ریاضی ترکیب شده است. این علم از ریاضیات جدا نیست، تمام قوانین و نظم حاکم بر طبیعت با قواعد و روابط ریاضی بیان می‌شوند. اگر ریاضیات، محاسبات و حل معادلات شما خوب باشد و مفاهیم ریاضیات را خوب درک کرده باشید، فهم فیزیک بسیار آسان خواهد بود. برای مثال اگر مفهوم شیب خط و نحوه محاسبه‌ آن را در ریاضی از نمودار و یا معادله خوب متوجه شده باشید، درک مفاهیم سرعت و شتاب حرکت میسّر خواهد بود.
همچنین این دبیر فیزیک درباره مراحل حل مسائل افزود: برای حل مسائل، در ابتدا یک بار سوال را بادقت بخوانید و بعد اطلاعاتی که داده شده را بنویسید، سپس آنچه خواسته شده تشخیص دهید؛ در آخر با توجه به کمیت‌های داده شده و خواسته شده فرمول مناسب را تشخیص دهید و در این مرحله به راه‌حل می‌رسیم، گاهی اوقات رسم شکل هم بسیار به حل مسائل کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در آخر باید به جزئیاتی مانند تبدیل واحدها، جای‌گذاری و حل معادلات تمرکز کنید. برای افزایش مهارت حل مسئله بهتر است حل تمرین داشته باشید، که بهترین روش آن، حل نمونه سوالات طبقه بندی شده است.
سمیه بنایی در رابطه با آمادگی برای کنکور و تست زدن تاکید کرد: بهتر است در طول سال تحصیلی دهم در کنار کتاب درسی، یک کتاب کمک آموزشی حاوی نمونه سوالات طبقه بندی داشته باشید. حل نمونه سوال به تثبیت و عمق‌بخشی یادگیری کمک خواهد کرد اما از پایان امتحانات خردادماه دهم، می‌بایست شروع به تست زدن بخصوص در دروس تخصصی کرد. سعی کنید تابستان را ازدست ندهید، فرصت بعد از خرداد بسیار برای تست زدن مفید است زیرا تمام کتاب ها را بخاطر امتحانات خرداد یک دور خوانداید و ذهن آمادگی لازم برای آزمونی بزرگتر را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار