مدیر پژوهش‌سرای رازی ناحیه یک ری گفت:

آسمان‌پژوهی نیازمند نقشه راه است

شهر‌ری (پانا) - مدیر پژوهش سرای رازی ناحیه یک ری از برگزاری شب رصدی و کارگاه پژوهشی برای دانش‌آموزان دبستان شهید عباسی خبر داد و گفت آسمان پژوهی نیازمند نقشه راه است.

کد مطلب: ۱۲۴۸۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آسمان‌پژوهی نیازمند نقشه  راه است

هنده مجدی، مدیر پژوهش‌سرای رازی ناحیه یک ری، در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: پژوهش‌سرای رازی به‌عنوان قطب نجوم در سطح استان به فعالیت‌های نجومی خود می‌پردازد و هر ماه سعی می‌کند در مدارس منطقه‌ای برای دانش‌آموزان کارگاه‌‌ نجومی و شب‌های رصدی برگزار نماید.

او در ادامه با اشاره به استقبال دانش‌آموزان از برگزاری برنامه‌های آسمان‌رصدی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه‌های شب‌رصدی و آسمان‌پژوهی این است که دانش‌آموزان از نزدیک با رصد ماه و ستارگان آشنا شوند و شیوه‌ ردیابی و رصد اجرام آسمانی را با تلسکوپ آموزش ببینند.

او در ادامه افزود : آسمان پژوهی همانند کشف قاره‌ها و کشورهای جهان نیازمند نقشه‌ راه است که در این نقشه‌ها اجرام و صورت‌های فلکی نشان داده شده‌اند; برگزاری این شب‌رصدی‌ها و کارگاه‌‌پژوهی‌ها برای دانش‌آموزان تجربه‌ جالبی است تا بتوانند با شرکت در این اردوهای علمی با پژوهش‌سرا همراه باشند .

مجدی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ شب‌‌رصدی این ماه در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ با همکاری کارشناسان پژوهش‌سرا و با هماهنگی محبوبه نوری‌زاده مدیر دبستان شهید‌عباسی برای علاقه‌مندان به نجوم برگزار شد .

خبرنگار دانش‌آموز : فاطمه بختیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار