مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

ترویج روحیه ایثار و شهادت همواره مورد توجه بوده است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد ترویج روحیه ایثار و شهادت همواره مورد توجه بوده است.

کد مطلب: ۱۲۴۸۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ترویج روحیه ایثار و شهادت همواره مورد توجه بوده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود در نشست خبری یادواره محمد رسول رضایی شهید شاخص دانش‌‌آموزی کشور در استان همدان اظهار کرد: شهید و شهادت واژگانی مقدس بوده‌اند که علاوه بر معنای حی و حاضر بودن، در ادبیات اسلامی و ادبیات عاشورا راه برنده هستند.

پورداود با اشاره به این که امروز هجمه‌های بزرگی علیه نوجوانان و جوانان ما صورت می‌گیرد و دشمن می‌خواهد بنیان خانواده را سست کند، افزود: در عرصه تعلیم و تربیت یکی از راه‌های غلبه بر این دشمنی‌ها برگرفتن از الگوی شهید و شهادت است.

وی با اشاره به این که ساحت اول از ساحت‌های شش گانه تعلیم و تربیت؛ عبادی، اخلاقی و دینی و ترویج روحیه ایثار و شهادت است، خاطرنشان کرد: ترویج روحیه ایثار و شهادت همواره مورد توجه بوده و در این راستا قدم‌های مهمی برداشته‌ایم.

پورداود با اشاره به تهیه و تدوین کتاب شهدای دانش‌آموز استان با عنوان شاگرد اولی‌ها، گفت: برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم؛ برگزاری اردوی یاوران ولایت و یادواره شهدای دانش‌آموز فرهنگی با عنوان" جشنواره‌های لاله‌های روشن" به صورت حضوری و مجازی، تجلیل از پیشکسوتان جبهه و جنگ در کنگره پیشکسوتان جهاد و شهادت، معرفی و تجلیل از معلمین شاخص شهید در استان و برگزاری یادواره شهید شاخص سال از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که وجود تمثال شهید رضایی در دفتر مقام معظم رهبری فضیلت این شهید را برای ما صد چندان می کند، افزود: طی دو سال اخیر اقدامات بزرگی را با بسیج دانش‌آموزی در بزرگداشت این شهید انجام دادیم و این هفته یادواره همکلاسی‌‌های شهید را به این مناسبت برگزار خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار