پیام استاندار آذربایجان‌ شرقی به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان‌ شرقی به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش پیام تبریکی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
پیام استاندار آذربایجان‌ شرقی به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش

عابدین خرم به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش پیام تبریکی صادر کرد.

متن کامل پیام استاندار آذربایجان شرقی بدین شرح است:

«وامرَهُم شورا بَینَهُم»

امروزه بشر هر تعریفی که از سعادت بشری داشته باشد، برای رسیدن به آن تمامی تلاش‌ها بر دوش انسان‌هایی است که باید بار این قافله را به سر منزل مقصود برسانند.

از آن جایی که در جهان معاصر، نهاد آموزش و پرورش مسئولیت تربیت نیروی انسانی در جامعه را بر عهده دارد، پس سعادت مندی در گرو تربیت نیروی انسانی است.

بدیهی است مراد از نهاد آموزش و پرورش، تنها وزارت آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت رسمی کشور نیست. بلکه نهادهای متعددی چون خانواده، رسانه‌های جمعی، دستگاه‌های فرهنگی و... متولی تعلیم و تربیت‌ هستند.

با مشارکت مردم در امور آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت به معنی واقعی و بنیادین آن تحقق می یابد، چرا که ذات آموزش و پرورش، مشارکت همه‌ی عوامل و عناصر دخیل در فرآیند یاددهی - یادگیری را طلب می کند و بدون تردید مشارکت در تصمیم گیری های این حوزه، سبب رشد و بالندگی آموزش و پرورش شده و زمینه تحقق جامعه پویا را فراهم می‌کند.

تشکیل شوراهای آموزش و پرورش به عنوان یک تجربه موفق جهانی نیز، در راستای تحقق خرد جمعی، مشارکت و نظارت مردم در امر تعلیم و تربیت و بسیج سرمایه‌های محلی برای پیشرفت تعلیم و تربیت است.

لزوم توجه و بهره‌مندی از آیه شریفه "وامرَهُم شورا بَینَهُم" خرد جمعی، تجارب همگانی، طرح و اندیشه‌های خلاقانه را برخوردار می‌‌سازد و این نقطه عطفی برای ساختن جامعه‌ای سعادتمند است.

با توجه به فعالیت 34 شورای آموزش و پرورش در سطح استان و حضور مدیران، فرهنگیان و نخبگان استان در این شوراها، می‌توان به اهمیت و نقش بسزای این شورا در حل مسائل و مشکلات و حرکت به سوی موفقیت و تعالی در گرو برنامه‌ریزی هدفمند و مشارکت‌های مردمی و سازمانی پی برد.

اینجانب از تمامی دست اندرکاران شوراهای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها انتظار دارم و تأکید می‌کنم نقش مهم خویش را در پویایی حرکت شوراها مهم شمرده و با همیاری و همکاری با آموزش و پرورش، آینده خوب و درخشانی برای کشور رقم بزنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار