پروانه کدام کارگزاری بیمه لغو شده است؟

تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران مجلس می‌گوید هیچ شرکت خصوصی نباید به جزئیات کامل تردد شهروندان به همراه شماره پلاک و شماره تلفن در شبانه‌روز و ساعت دقیق دسترسی داشته‌ باشد. 

کد مطلب: ۱۲۴۷۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
پروانه کدام کارگزاری بیمه لغو شده است؟

آرا شاوردیان عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: به هیچ عنوان هیچ شرکت خصوصی نباید به جزییات کامل تردد شهروندان به همراه شماره پلاک و شماره تلفن در شبانه‌روز و ساعت دقیق دسترسی داشته‌ باشد.

وی افزود: دسترسی یک شرکت خصوصی آنهم به این نوع داده‌ها در کنار هم، امکان هر نوع سو استفاده اطلاعاتی را فراهم می‌کند چرا که ممکن است در نهایت به اتفاقات ناگوار امنیتی، درز اطلاعات برای فعالیت‌های غیرمجاز منجر شود. آنهم در شرایطی که در کشور به دلیل فعالیت‌های مغرضانه دشمن اتفاقاتی شبیه به ترور شهید فخری‌زاده با استفاده از داده‌های حساس تردد شکل گرفته است.

تعلیق مجوز شرکت‌های متخلف از سوی بیمه مرکزی

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: چنانچه شرکتی چنین مواردی را انجام دهد، متخلف محسوب می‌شود چون قطعا از طرف بیمه مرکزی با تعلیق مجوز و فعالیت مواجه خواهد شد، اینکه از طریق پیامک به مردم (بدون آنکه از افشای اطلاعات خود رضایت داشته باشند) موعد سررسید بیمه‌هایشان را اطلاع‌رسانی کرده و در جواب به اعتراضات گسترده مردمی به نحوه دسترسی به اطلاعات شخصی، استدلال‌های عجیبی را به میان می‌آورد،قابل پیگیری و بررسی است.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد نیاز است تا نهادهای امنیتی، مسئولان و نهادهای نظارتی از شهرداری گرفته تا مجلس و کمیسیون امنیت ملی، همه بعد از اقدام به موقع بیمه مرکزی به ماجرا ورود کنند تا دیتای مردم بیش از این منشا سو استفاده و اتفاقات ناگوار احتمالی نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار