کتاب نظام مسائل آموزش و پرورش لرستان چاپ می‌شود

خرم‌آباد (پانا) - سید سجاد راستخانه؛ معاون علمی پژوهشی بسیج فرهنگیان اعلام کرد کتاب نظام مسائل آموزش و پرورش لرستان چاپ می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۷۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
کتاب نظام مسائل آموزش و پرورش لرستان چاپ می‌شود

یکی از اقدامات مهم در حوزه معاونت علمی بسیج فرهنگیان لرستان، تشکیل کارگروه تحول بوده است، که در اولین قدم و به منظور بالا بردن سطح کارشناسی این کارگروه، کمیته ای تشکیل گردید که شامل پژوهشگران نخبه و فرهنگیِ دغدغه مند انقلابی و مدرک دکترای تخصصی مرتبط را دارند.

بررسی تاثیر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در ایجاد تحول در آموزش و پرورش، تشکیل هسته های دانشی پایگاه های بسیج فرهنگیان، شناسایی و تقدیر از هسته های دانشی برتر،برگزاری مراسم سالانه پایگاه های برتر بسیج فرهنگیان و تجلیل از نخبگان علمی و فن آوری، طرح تولید فصلنامه علمی، پژوهشی بسیج فرهنگیان، تشکیل هسته های گفتمان ساز پایگاه های شهرستان ها و مناطق استان؛ شناسایی و تقدیر از هسته های برتر گفتمان ساز و برگزاری کارگروه تحول با نگاه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به فرهنگیان و دانش آموزان ۶ محور برنامه های اجرایی علمی، پژوهشی بسیج فرهنگیان لرستان است.

در وزرات آموزش و پرورش یک زبان مشترک داریم و آن عملیاتی کردن اهداف سند تحول است و اجرای هر گونه برنامه و فعالیت مغایر با اهداف سند پذیرفته نیست؛سند تحول بنیادین، ما را ناگزیر به شناسایی اولویت ها می کند و باید برای اجرای سند تحول، همه امکانات و ظرفیت ها بسیج شوند.

تعلیم و تربیت فرایندی تعاملی، تدریجی و یکپارچه است که زمینه تحقق آگاهانه و اختیاری مراتب حیات طیبه را فراهم می کند.

اعضای کارگروه در تعامل و تفاهم مشترک بر شناسایی نظام مسائل آموزش و پرورش بر اساس اسناد راهبردی بالادستی اقدام می کنند.

ابلاغ سیاست های کلی تحول در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش،برنامه ششم توسعه، سند الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت، سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، بیانیه گام دوم، نقشه جامع علمی کشور، سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج، ٨ سند راهبردی بالادستی به شمار می رود.

کتاب نظام مسائل آموزش و پرورش استان لرستان در شش فصل طی مدت ۵ ماه تدوین شده است و در مرحله ویرایش نهایی و چاپ قرار دارد، پس از چاپ به عنوان یک سند علمی، راهبردی از نظام مسائل آموزش و پرورش استان لرستان رونمایی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار