محمودزاده:

دوره‌های آموزشی متناسب با دوره تحصیلی در حوزه آموزشی و پرورشی برگزار می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت قرار است دوره‌های آموزشی متناسب با دوره تحصیلی در حوزه آموزشی و پرورشی برگزار شود، به گونه‌ای که اگر معلمان سال گذشته ۲۰ ساعت آموزش دیدند امسال ۱۰۰ ساعت آموزش را باید طی کنند.

کد مطلب: ۱۲۴۷۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دوره‌های آموزشی متناسب با دوره تحصیلی در حوزه آموزشی و پرورشی برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا، احمد محمودزاده با بیان اینکه تمامی معلمان مدارس غیردولتی باید آموزش‌های حضوری و مجازی توانمندسازی را بگذرانند، اظهار کرد: صلاحیت حرفه‌ای معلمان مدارس غیردولتی جزو برنامه‌هایی است که در سامانه مشارکت‌ها موردنظر قرار می گیرد.

وی به نقش معلم در تربیت نسل آینده اشاره کرد و ادامه داد: معلم در تربیت دانش آموز تراز حیات طیبه و انقلاب اسلامی نقش مهم و اساسی دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی خاطرنشان کرد: نگاه ما بر این است که در کنار صلاحیت‌های دانشی معلمان در حوزه مراکز غیردولتی آموزش و پرورش، صلاحیت‌های حرفه‌ای وتوانمندسازی آنها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

محمودزاده با بیان اینکه در سال ۹۹ اقدامات مناسبی در خصوص صلاحیت حرفه‌ای معلمان صورت گرفت، گفت: امسال هم برای سال ۱۴۰۱ از فرصت تابستان در جهت توانمندسازی فرهنگیان استفاده می کنیم.

وی یادآور شد: قرار است دوره‌های آموزشی متناسب با دوره تحصیلی در حوزه آموزشی و پرورشی برگزار شود، به گونه‌ای که اگر معلمان سال گذشته ۲۰ ساعت آموزش دیدند امسال ۱۰۰ ساعت آموزش را باید طی کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی خاطرنشان کرد: این آموزش‌های ضمن خدمت شامل همه معلمان می شود. این دوره‌ها متناسب با فعالیت، کتاب‌های درسی، حوزه حضور ساعات کلاس‌ و آموزش‌های ضمن خدمت آنها متفاوت خواهد بود.

برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت و حین خدمت برای معلمان مدارس غیردولتی از سال ۹۸ به صورت آزمایشی شروع شد و سال ۹۹ با عنوان بسته تحولی، معلمان دوره ابتدایی و معلمان متوسطه دوره اول که از طرح آزمایشی جا مانده اند در این طرح شرکت کردند.

معلمان دوره دوم متوسطه امسال هم در دوره های توانمند سازی شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار