با نام مقدس «محمد رسول‌الله (ص)» صورت گرفت؛

برگزاری گسترده‌ترین رزمایش ترکیبی نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور

تهران (پانا) - با اجرای مراحل گوناگون بزرگترین رزمایش مشترک و ترکیبی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با عنوان مقدس «محمد رسول الله (ص)»، یکی از بزرگ‌ترین صحنه‌های تمرینات عملیاتی این نیرو در منطقه جنوب شرق کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری گسترده‌ترین رزمایش ترکیبی نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور

به گزارش سپاه نیوز، رزمایش مشترک و ترکیبی نیروی زمینی سپاه با نام «محمد رسول الله (ص)» در منطقه جنوب شرق کشور برگزار شد.

این رزمایش با محوریت جغرافیایی و عملیاتی قرارگاه قدس در استان سیستان و بلوچستان به طور ترکیبی در دو فاز بزرگ رزمی - نظامی و مردم یاری - غیرنظامی برگزار شد.

در رزمایش محمد رسول الله(ص) یگان‌های گوناگون عملیاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اعم از موشکی، توپخانه، پهپادی، بالگردی، زرهی، تخریب و انفجارات، نیروهای مخصوص و واحدهای تخصصی- رزمی قرارگاه قدس، شرایط شبیه‌سازی شده درگیری‌ها و عملیات های واقعی را با موفقیت کامل اجرا کردند.

در فاز رزمی و نظامی این رزمایش تاکتیک‌های ترکیبی یگان‌های موشکی، ادوات و زرهی، توپخانه، پهپاد، بالگردهای تهاجمی و نیروهای پیاده و تکاور با همراهی جنگال و بهداری رزم با تمرکز بر عملیات هجومی و دفاع مستحکم به مرحله اجرا درآمد.

یکی از ویژگی‌های مهم و اجرایی رزمایش اخیر محمد رسول الله صلی الله علیه و آله وسلّم قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه که با مشارکت نیروهای مردمی و بسیج، نیروی انتظامی و مرزبانی همراه بود، تمرکز بر مشارکت مردمی در تامین امنیت پایدار و مردمی کردن امنیت بود.

فرماندهان و بازرسان قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(صل الله علیه و آله و سلم) و ستاد کل سپاه، سردار علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(صل الله علیه و آله و سلم)، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار محمد کرمی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق و جمعی از فرماندهان و مسئولین نیروی زمینی سپاه در مراحل مختلف رزمایش و مقامات استانی و محلی، سران طوایف مختلف، معتمدین تشیع و تسنن منطقه در مرحله نهایی اجرای این رزمایش حضور داشتند.

در جریان این نمایش اقتدار مردمی برای مقابله با تهدیدات تروریستی و اقدامات شرارت آمیز گروهک‌های نیابتی دشمن، سران طوایف گوناگون استان سیستان و بلوچستان ضمن دیدار و گفت وگوی صمیمی با سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه مراتب سپاس و تقدیر مردم استان از اقدامات نیروی زمینی در حوزه امنیت مردم و فعالیت‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی را اعلام کردند.

در این دیدارها که در حاشیه رزمایش محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم برگزار شد، سران طوایف مختلف استان از فراهم شدن زمینه مشارکت مردمی در تامین امنیت منطقه تقدیر کرده و آمادگی کامل خود را برای مقابله با تحرکات شرارت آمیز در منطقه اعلام کردند.

در این رزمایش، علاوه بر اجرای تاکتیک‌ها و تمرینات رزمی برای مقابله با تهدیدات متصور، برنامه‌های متنوع و گوناگون غیر نظامی و مردم یاری قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف تحکیم همدلی و همراهی و کمک به تامین برخی نیازهای مردم شریف و نجیب استان سیستان و بلوچستان اجرایی شد.

بنابر این گزارش؛ تهیه و توزیع صدها قلم کالای اساسی و جهیزیه عروسی برای خانواده های محروم، تهیه و توزیع هزاران بسته کمک معیشتی شامل اقلام ضروری، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی و ورزشی و... از جمله مهمترین اقدامات غیرنظامی و مردم یاری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص) بود.

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و حضور فرماندهان در سطح مدارس مختلف، تجمع گسترده بسیجیان استان و همچنین اجرای فعالیت‌های عمرانی و خدماتی قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه در کنار نمایش اقتدار و آمادگی های نظامی و دفاعی، برگ زرین و صحنه افتخارآمیز جدیدی از قدرت‌نمایی ملت عزتمند ایران برای مقابله با تهدیدات متصور دشمنان را خلق کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار