استاندار خوزستان عنوان کرد:

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و استانی برای ایمنی جاده‌های درون و برون شهری استان

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان در هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین‌نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی با حضور سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا بر ارتقای ایمنی و استاندارد معابر درون شهری و برون شهری  با بهره گیری از ظرفیت‌های ملی و استانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و استانی برای ایمنی جاده‌های درون و برون شهری استان

صادق خلیلیان، در این نشست با اشاره به بالا بودن میزان تردد در استان خوزستان به دلیل وجود ظرفیت‌هایی مانند بنادر و صنایع گفت: این تردد‌ها عمدتا در راستای ایفای نقش ملی است و حدود ۷۰ درصد نیاز کشور به کالاها از استان تامین می شود بنابراین آنچه در جاده ها شاهد هستیم، بخش عمده ای از آن مربوط به وظیفه ملی است و طبیعتا کشور نیز در این راستا وظایفی دارد که انتظار می‌رود به آن بپردازد.

وی با بیان این که تامین اعتبارات برای راه‌سازی، تکمیل راه‌ها و ایمنی‌بخشی و ارتقای استاندار آن‌ها از جمله مواردی است که در این نشست پیگیری و مطرح شد توضیح داد: در نخستین پیگیری که برای راه‌های استان صورت دادیم، ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر دولت تامین اعتبار شد که صرف بهبود و تکمیل راه‌های مواصلاتی خواهد شد و در استانداردسازی راه‌ها و عبور ایمن بار و مسافر بسیار تاثیرگذار است.

اهمیت تقویت هوشمندسازی جاده‌های بین شهری

خلیلیان با اشاره به اهمیت هوشمندسازی جاده‌های بین شهری و درون شهری با نصب سامانه‌های هوشمند دوربین بیان کرد: حدود ۱۰۳ دوربین نصب شده که تعدادی از آن‌ها در شرف اخذ کُد هستند، از طریق هوشمندسازی جاده‌ها کنترل جاده‌ها تقویت می‌شود که امیدواریم با هم‌افزایی شاهد بهبود معابر و ایمنی بیشتر به منظور تردد هر چه بهتر مردم در سطح استان باشیم.

ضرورت اهتمام شهرداری‌ها نسبت به معابر دورن شهری

وی با تاکید بر پیگیری شهرداری نسبت به موارد مرتبط به درون شهر بیان کرد: در درون شهرها نیز با کمک شهرداری‌ها به ویژه شهرداری اهواز، پیگیری لازم انجام خواهد شد، شهرداری باید به این وظیفه مهم اهتمام ویژه داشته باشد تا شاهد بهبود وضعیت معابر درون شهری اهواز باشیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: کارگروه حمل و نقل و ترافیک استان نیز سه هفته قبل برگزار شد در این کارگروه نیز موارد متعدد مرتبط با حمل و نقل و تردد چه درون شهری و چه برون شهری دنبال و پیگیری شده است و تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت‌های ملی و استانی برای ایمنی جاده‌های درون شهری و برون شهری استفاده شود.

تسلیت استاندار خوزستان به جانباختگان سانحه تصادف اخیر

خلیلیان با اشاره تصادفات اخیر به ویژه سانحه تصادف در محور اهواز - خرمشهر و سانحه تصادف در محور رامهرمز - بهبهان و فقدان تعدادی از هم استانی‌ها در این سانحه ها بیان کرد: فقدان این عزیزان را به خانواده‌های محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای ایشان رحمت واسعه و برای خانواده‌‌هایشان صبر جمیل مسألت می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار