نمایشگاه خیال آب و رنگ در ایلام

ایلام (پانا) - پرستو وحیدی نقاش و مدرس سبک آبرنگ ضمن افتتاح نمایشگاه خیال آب و رنگ خود در مجتمع ارشاد ایلام گفت نقاشی آبرنگ نمادی از زلالی و شفافیت است و هنرمند برای خلق اثری ناب، ابتدا بایستی نفس خویش را از هر گونه پلیدی و ناپاکی بزداید.

کد مطلب: ۱۲۴۷۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه خیال آب و رنگ در ایلام

فرهنگی پیشکسوت پرستو وحیدی، هنرمند پر آوازه نقاشی در سبک آبرنگ است که نمایشگاهش را با عنوان خیال آب و رنگ در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام برپا کرد.

در این نمایشگاه که به مدت یک هفته در معرض دید عموم و علاقمندان به هنر و زیبایی خواهد بود، ده ها اثر حضور دارد که بعضا در فستیوال‌های بین المللی از جمله پاریس و مسکو نمایش داده شده اند. آثاری زیبا که چشمان هر بیننده ای را می نوازد، آثاری الهام گرفته از طبیعت که حکایت از سبک رئال دارند.

این هنرمند خوش ذوق در وصف علت انتخاب این سبک از نقاشی و آموخته های خود از آب و رنگ گفت: نقاشی آبرنگ نمادی از زلال بودن و شفافیت است، بنابراین هنرمند قبل از آنکه قلم در دست گیرد بایستی نفس خویش را بی خش و آراسته از هر ناپاکی کند.

به عبارتی هنر آب و رنگ و فهم و درک زیبایی های آن می تواند روح انسان را صیقل بخشد و انسان را به جایگاهش برساند که همانا مقرب ترین نزد خداوند است،چه بسا عشق به هنر از عاشقی و دلدادگی نسبت به نگارنده خلقت نشأت گرفته باشد. خالق هستی که معنابخش زیبایی است و انسان تابع خالق خویش.

لازم به ذکر است پرستو وحیدی تحصیل کرده رشته گرافیک و مدرس انجمن هنرهای تجسمی ایلام و عضو انجمن بین‌المللی آبرنگ ایران است.

تهیه خبر؛ علی عباسی و معصومه استوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار