برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی مربیان پیشتاز ناحیه 4 اهواز

اهواز (پانا)- با حضور مسئولین سازمان دانش‌آموزی استان خوزستان کارگاه آموزشی توجیهی مهارت‌های تشکیلاتی ویژه مربیان جدید‌الورود ناحیه 4 اهواز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی مربیان پیشتاز ناحیه 4 اهواز

محمد رحیم کریمی مدیر سازمان دانش آموزی استان طی سخنانی در جمع مربیان با اشاره به اهمیت سازمان دانش آموزی در فرایند رشد و تعالی دانش آموزان افزود:مهمترین مسئولیت سازمان دانش آموزی زمینه سازی تربیت اجتماعی دانش آموزان و آموزش مهارتهای زندگی به آنان است.
وی در بخشی دیگربا تاکید بر ضرورت یادگیری مهارتهای زندگی و اجتماعی و نقش موثر آنها در زندگی دانش آموزان افزود:امروزه با توجه به کوچک شدن اجتماعات انسانی، خانواده دیگر توان پاسخگویی به همه خواسته ها و نیازهای بچه را ندارد و باید خود بچه را بگونه ای تربیت کنیم که توان و شایستگی رفع نیازهای خود را داشته باشند و این امر مهم تنها با همکاری خانه، مدرسه و مربی محقق می شود که اینجا باید به اهمیت نقش مربیان تاکید کرد.
مدیر سازمان دانش آموزی استان در همین راستا به معرفی بخشهای مختلف سازمان دانش آموزی اشاره کرد و توضیح داد:سازمان دانش آموزی از سه حوزه فعال تشکیل شده که هر حوزه با توجه به نیازدانش آموزان پاسخگوی علایق و گرایشهای آنها خواهد بود.
وی مطالبه گری و ارتقای سواد رسانه ای را از وظایف خبرگزاری پانا برشمرد و یادآور شد: در بسته تحولی سازمان دانش آموزی محوریت رویکرد(هر دانش آموز یک نقش اجتماعی) بسیار برجسته و اهتمام بسیاری به آن صورت گرفته است.
مجلس دانش آموزی و تشکیلات پیشتازان از دیگر محورهای سخنان مدیرسازمان دانش آموزی بود که بیان کرد: تربیت سیاسی و تجلی مشارکت سیاسی و اجتماعی در مجلس دانش آموزی متبلور شده است و دانش آموزان با ورود به این تشکیلات در فرایند تعیین سرنوشت خود و جامعه شان دخیل می شوند که تاثیرات مثبت آنرا در آینده کشور می توان مشاهده کرد.
کریمی با بر شمردن و تشریح فعالیتهای پیشتازان و نقش آن در توسعه مشارکت های جمعی بیان کرد:تشکیلات پیشتازان بر اساس فضایلی است که در راستای آنها مهارتهای فردی و جمعی دانش آموزان توسعه می یابدو انها را برای زندگی آماده می کند.
در ادامه این کارگاه مریم عباسی کارشناس مسئول تشکیلات پیشتازان طی سخنانی کلیه فرایندها و اصول اجرای آنرا برای مربیان تشریح کرد و به پرسشهای مربیان نیز پاسخ داد و محمد شاهرخ نسب مسئول خبرگزاری پانا در استان فرایند جذب و فعالیت دانش آموزان در خبرگزاری پانا را تبیین کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار