مدرس کشوری طرح یاریگران:

هر دانش‌آموزان یک پروژه‌ در کلاس درس است

پاکدشت (پانا) - کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل شهرستان‌های استان تهران در اجتماع بزرگ آموزگاران ابتدایی پاکدشت گفت با توجه به تفاوت‌های فردی، هر دانش‌آموز یک پروژه‌ در کلاس درس و اجتماع است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
هر دانش‌آموزان یک پروژه‌ در کلاس درس است

اجتماع بزرگ آموزگاران ابتدایی با حضور کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و مدرس کشوری طرح یاریگران زندگی و پیشگیری از رفتارهای پر خطر و مسئول اجرایی طرح یاریگران در استان تهران، با موضوع روابط موثر با دانش‌آموزان در مدیریت کلاس درس برگزار شد.

این اجتماع با حضور الهام ایجی مدیر دبستان شهید اسلامی، علی‌اصغر علی‌نژاد مدیر دبستان شهید یعقوبی، معصومه پازوکی مدیر دبستان شهید اکبرلو، هاجر رستمی مدیر دبستان شهید نساجان، مریم نیکویی مدیر دبستان شهید صادقی، حسین مهدوی مدیر دبستان کمیل و مریم فتحی مدیر دبستان آباندخت پاکدشت برگزار شد.

الهام ایجی، مدیر دبستان شهید حسن اسلامی گفت: با توجه به پیچیدگی‌های کلاس درس و آسیب‌هایی که این روزها از فضای مجازی در کمین دانش‌آموزان مدارس ما است، لزوم آموزش همکاران، قابل توجه به نظر می‌رسید؛ بنابراین با همکاری مدیران این مدارس، اولین نشست و هم‌اندیشی در جهت کاهش آسیب‌ها و روابط موثر همکاران با دانش‌آموزان در مدیریت بهینه فضای کلاس درس، تشکیل می‌شود.

در این جلسه، مصطفی برجی، مدرس کشوری طرح یاریگران، به نحوه‌ برخورد با مسائل دانش‌آموزان و ارائه راهکارهای مناسب در این حوزه پرداخت و گفت: هر دانش‌آموز، یک پروژه در کلاس درس است. بنابراین آموزگاران و معلمان باید با آگاهی و اشراف کامل به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان، وارد کلاس شوند و به هر دانش‌آموزان به عنوان یک پروژه اجتماعی و شخصیت مجزا در اجتماع نگاه کنند که در مسیر آموزش همگانی، تمامی این دانش‌آموزان در جهت رشد و ارتقا و پیشبرد اهداف آموزشی قرار خواهند گرفت. بنابراین معلمان با مطالعه و کسب اطلاعات لازم و به روز بودن، می‌توانند ساختارهای روانی و اجتماعی دانش‌آموزان را برای پیشگیری از آسیب‌ها هدایت، طبقه‌بندی و نظام‌دار کنند.

برجی همچنین به معرفی کتاب‌های مناسب جهت مطالعه همکاران پرداخت و مسیر درستی را در پیش روی همکاران مدارس قرار داد که با تاکید بر آموزه‌های او و مطالعه کتاب‌ها، قطعا می‌توان از پیچیدگی‌ها و مشکلات اجتماعی و آسیب‌ها و رفتارهای پر خطر دانش‌آموزان دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار