4600 رای جایگزین حبس در محاکم قضایی گلستان صادر شد

گلستان (پانا) - رئیس کل دادگستری استان گلستان اعلام کرد از ابتدای امسال قضات استان، برای 4 هزار و607 محکوم، به جای مجازات حبس، مجازات‌های جایگزین صادر کردند.

کد مطلب: ۱۲۴۶۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
4600 رای جایگزین حبس در محاکم قضایی گلستان صادر شد

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان گلستان، حیدر آسیابی در این باره اظهار کرد: الزام به خدمات عمومی رایگان، دوره مراقبت، جزای نقدی و نظارت با پابندهای الکترونیکی از جمله آرای جایگزین حبس بود که قضات برای محکومان صادر کردند.

آسیابی با بیان اینکه آرای جایگزین حبس برای مجرمان خشن و جرایم عمدی صادر نمی‌شود، گفت: این آرا برای کسانی صادر شد که جرایم سبک مرتکب شده‌اند و آزادی آنها، امنیت شهروندان را به خطر نمی‌اندازد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: مختومه شدن پرونده در مرحله دادسرا با هدف جلوگیری از برچسب زنی به افراد، آزادی مشروط و تعلیق مراقبتی از دیگر نهادهای پیش‌بینی شده در قانون است که قضات گلستانی برای جلوگیری از ورود افراد به زندان در جرایم سبک، اعمال کردند.

مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه گلستان از استان‌های پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس است، گفت: همچنین زمستان امسال با آرای جایگزین قضات، تعدادی از محکومان به جای زندان، با نظارت و برنامه ریزی اداره کل منابع طبیعی، 5 هزار اصله نهال خواهند کاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار