نمرات دانش آموزان در امتحانات حضوری به واقعیت نزدیک‌تر است

رودهن(پانا)- مدیر هنرستان رفسنجانی آموزش و پرورش رودهن نمرات امتحانات دانش‌آموزان در دروس عملی را به صورت حضوری واقعی‌‌تر و کیفی‌تر و سنجش سطح و توان عملی او را برای مربی راحت‌تر برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نمرات دانش آموزان در امتحانات حضوری به واقعیت نزدیک‌تر است

جواد سنگ‌سفیدی مدیر هنرستان رفسنجانی آموزش و پرورش رودهن در گفت و گو با پانا گفت: زمانی که آموزش‌ها به صورت حضوری صورت می‌گرفت، معلم در کلاس درس حاضر می‌شد، مطالب مورد نظر را برای دانش‌آموزان تدریس می‌کرد و مهارت‌های عملی را ملموس و کاملا مستقیم آموزش می‌داد بنابر‌این روند طبیعی و استاندارد آموزش طی می‌شد ، اما زمانی که آموزش مجازی به واسطه شیوع ویروس کرونا پا به عرصه آموزش گذاشت آموزش و پرورش را درگیر چالشی اساسی کرد که البته گریزی از آن وجود نداشت، در فرایند معلم و دانش‌آموز خلل‌های زیادی ایجاد شد که بی‌شک مهمترین موضوع و خلل از دست رفتن ارتباط مستقیم دو هسته اصلی آموزش یعنی معلم و دانش‌آموز بود.

او ادامه توضیح داد: یکی از فعالیت‌های معلمان و چالش‌های جدید آموزش، تولید محتوا بود. ساخت کلیپ و ویدیوهای آموزشی و محتوا سازی تا بتوانند به بهترین شکل آموزش را ارائه کنند، و این‌ مساله به ویژه در درس‌های عملی خود را بیشتر نشان داد چرا که هم باید تعداد محتواهای تولید شده بیشتر می‌شد و هم کیفیت که فرایند آموزش به درستی انجام شود و یادگیری کامل صورت پذیرد.

سنگ سفیدی همچنین تصریح کرد: وقت‌گیر بودن ساخت محتواهای آموزشی و حتی عدم آگاهی و آموزش ندیدن معلمان در خصوص تولید محتواهای مجازی و در پی آن ضعیف بودن اینترنت و عدم دسترسی همه معلمان و دانش‌آموزان به اینترنت و ابزار و تجهیزات کافی برای حضور در فضای مجازی وبسیاری موانع دیگر آموزش رو درگیر کرده است.

او خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین چالش‌هایی که معلمان در فضای مجازی با آن روبرو هستند این است که تدریس و نحوه برخورد معلم مورد قضاوت نا‌به‌جای تعداد بسیاری از افراد جامعه که در موارد بسیاری تخصص قضاوت و تحلیل فرایند‌های آموزشی را ندارند، قرار می‌گیرد و مقام و احترام معلم زیر سوال می‌رود. البته در این مرحله است که نقش حمایتی مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس بیش از گذشته باید پررنگ شود و جلوی دخالت‌های نادرست در امر آموزش و روند کاری یک‌‌ معلم گرفته شود.

مدیر هنرستان رفسنجانی آموزش و پرورش رودهن بیان کرد: آموزش در فضای مجازی معایب و فوایدی دارد که یکی از این فواید این است که دانش‌آموز می‌تواند فیلم ضبط شده آموزش را به دفعات مشاهده کند که این امکان در آموزش حضوری امکان‌پذیر نیست و یکی از معایب این فضا، مشکلات اینترنتی و آموزشی است ولی در بحث های دروس عملی آموزش حضوری به مراتب بهتر از آموزش غیر حضوری است.

سنگ‌سفیدی تاکید کرد: امتحانات حضوری نمرات دانش آموزان را واقعی‌تر نشان می‌دهد مخصوصا در مدارس فنی حرفه ای و کار و‌ دانش، و خانواده ها هم بهتر است که از آموزش حضوری استقبال کنند تا دانش آموزان نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مدارس حاضر شوند، تا محیط مدرسه شاد و مفرح باشد و امر آموزش به روال طبیعی خود برگردد.

خبرنگار دانش‌آموز: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار