نگرانی اولیا از حضوری بودن امتحانات و بازگشایی مدارس فقط شیوع کرونا نیست

بهارستان‌دو (پانا) - برگزاری امتحانات حضوری و بازگشایی مدارس، موضوعی که این روز‌ها همه‌گیر شده و به نگرانی‌های اولیا افزوده است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی اولیا از حضوری بودن امتحانات و بازگشایی مدارس فقط شیوع کرونا نیست

به‌نظر ‌می‌رسد که در ایام برگزاری آزمون‌های حضوری، دلهره و پریشانی والدین فقط مختص به شیوع کرونا نبوده و عوامل بیشتری را دربرمی‌گیرد.

در مصاحبه‌ای که با اولیای دانش‌آموزان دبیرستان‌ دخترانه‌ حکمت شد، مادری اذعان داشت که حضوری شدن امتحانات ضروری نبوده و این تصمیم تهدید عظیمی برای جان دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان است.

او در ادامه تاکید‌ کرد: با انس‌گرفتن دانش‌آموزان به آموزش و شرایط مجازی عادلانه نبود که امتحانات‌‌ حضوری برگزارشوند زیرا با افت نمرات، به سلامت‌ جسمی و روحی آنان ضربه وارد می‌شود و اشتیاق آنان برای حضور در مدرسه فقط دوستانشان است و ما اولیا علاوه‌ بر شیوع ویروس‌اومیکرون نگران نمرات دانش‌آموزانمان نیز هستیم.

اما در ادامه مادر دیگری موافق طرح بازگشایی‌ مدارس و برگزاری‌ حضوری امتحانات بود و با رضایت‌ کامل از این تصمیم گفت: فضای‌ مجازی موجب‌ شد که دانش‌آموزان از بستر حضوری دور شوند و به اتلاف وقتشان بپردازند اما این طرح باعث ایجاد شوق و تشویش در دانش‌آموزان شد تا دوباره به مطالعه جدی خود بازگردند.

در ادامه یکی از دبیران مدرسه که خود فرزند محصل دارد گفت: برنامه‌ریزی نداشتن برخی مدارس و تردید بچه‌ها در برگزارشدن یا نشدن امتحانات حضوری‌ موجب شد که با اُفت تحصیلی شدیدی روبه‌رو شوند و لازم بود اطلاع‌رسانی‌ها از اوایل شروع‌ مدارس و مهرماه صورت می‌گرفت تا دانش‌آموزان زمان بیشتری برای مطالعه داشته‌باشند.

وی تصریح کرد: اما با تمام مخالف‌ها این تصمیم اجرا شد و دانش‌آموزان را از پشت سنگر فضای مجازی بیرون کشید و خوشحالیم که قرار است بارعایت پروتکل‌های بهداشتی به روند عادی آموزش بازگردیم.

حال دربرخورد با موضوعی که این روز‌ها همه‌گیر شده باتوجه به نگرانی‌ها و نظرات اولیا می‌توان عنوان‌کرد که در جهت بهبود وضعیت دشوار این ایام کرونایی، همکاری دانش‌آموزان و خانواده‌ها و کادر مدارس کمک شایانی می‌کند و می‌تواند تاحدودی کاهش‌دهنده اضطراب‌‌ باشد.

خبرنگار دانش‌آموز: فائزه حسین‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار