علیرضا کاظمی:

جایگاه اردو از منظر سند تحول به عنوان یک موقعیت تربیتی رشد دهنده است

اردوها باید هدفمند و منطبق با اهداف دوره‌های تحصیلی باشند/ساختار اردوگاه‌ها باید به کانون‌های آموزش و تربیت تبدیل شود

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت اردوهای راهیان نور یکی از اردوهای ارزشمند تربیتی است؛ ضروری است در دوره جدید به بحث‌های تربیتی بیشتر توجه شود اردوها باید هدفمند و منطبق با اهداف دوره‌های تحصیلی باشند.

کد مطلب: ۱۲۴۶۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
جایگاه اردو از منظر سند تحول به عنوان یک موقعیت تربیتی رشد دهنده است

علیرضا کاظمی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره تجارب و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی که صبح امروز در کانون شهید مفتح منطفه ۳ تهران برگزار شد ضمن تشکر از دست اندرکاران و داوران برگزاری این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره اقدام ارزشمندی بود که برگزار شد؛ در دوران خدمتم در حوزه پرورشی سعی کردیم با توجه به اهمیت این موضوع، جای خالی آن را پر کنیم.

وی افزود: این جشنواره از منظر مدیریت دانش و جمع اوری دانش مدیریتی که امروز به عنوان گنجینه ارزشمند مورد استفاده دست اندرکاران است، اهمیت دارد.

کاظمی بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای اینکه دانش‌آموزان را به اهداف طراحی شده نزدیک کند، راهبرد ایجاد موقعیت‌های تربیتی را مطرح کرده است.

هیچ موقعیت تربیتی برای دانش آموزان اثرگذارتر و ماندگارتر از اردو نیست

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برای ایجاد تربیت به معنای نهادینه شدن ارزش‌ها باید موقعیت‌های تربیتی ایجاد شود هیچ موقعیت تربیتی برای دانش آموزان اثرگذارتر و ماندگارتر از اردو نیست. آموزه‌های پیدا و پنهان در اردو در مراوه با مربی اردو و دانش‌آموزان یاد گرفته می‌شود که ماندنی و لذت بخش است.

وی با بیان اینکه جایگاه اردو از منظر سند تحول به عنوان یک موقعیت تربیتی رشد دهنده است ادامه داد: اردوهای راهیان نور یکی از اردوهای ارزشمند تربیتی است؛ ضروری است در دوره جدید به بحث‌های تربیتی بیشتر توجه کنیم اردوها باید هدفمند و منطبق با اهداف دوره‌های تحصیلی باشند لذا باید معلمان و مربیان را به این حوزه مرتبط کنیم تا برای هر اردو یک طراحی و برنامه مبتنی بر اهداف درسی داشته باشند.

به گزارش پانا، کاظمی عنوان کرد: در مجموعه برنامه‌ها نیازمند زیرساخت‌ها و الزاماتی هستیم که باید محقق شود؛ در طرح جامع تحول در اردوها و اردوگاه‌ها باید خلاهای قانونی پر شود.

رویکرد نظام تعلیم و تربیت نسبت به زیست بوم جدید باید مورد توجه معاونت پرورشی و فرهنگی باشد. شکل گیری، شکل دهی و طراحی و اجرای اردوها در فضای مجازی مهم است

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید این رخداد یک فرصت ارزشمند باشد و یک هیات اندیشه ورز قوی شکل بگیرد تا به تعالی و تکامل این جشنواره کمک و بخش‌هایی از خلاها را پر کند.

وی گفت: رویکرد نظام تعلیم و تربیت نسبت به زیست بوم جدید باید مورد توجه معاونت پرورشی و فرهنگی باشد. شکل گیری، شکل دهی و طراحی و اجرای اردوها در فضای مجازی مهم است.

ساختار اردوگاه‌ها باید به کانون‌های آموزش و تربیت تبدیل شود

کاظمی با طراحی این سوال که آیا اردوگاه‌ها جذابیت لازم را برای دانش‌آموزان دارد ادامه داد: در اردوگاه‌ها باید کار شود تا اتفاقات خوبی رقم بخورد. ساختار اردوگاه‌ها باید به کانون‌های آموزش و تربیت تبدیل شود لذا می‌توان در داخل اردوگاه‌ها پارک‌های مختلفی تعریف کرد. بهترین پارک‌های علمی و فناوری و پارک‌های مذهبی را می‌توان برای تربیت ساحت‌های مختلف دانش‌آموزان ایجاد کرد.

به گزارش پانا، گفتنی است از برگزیدگان نخستین جشنواره تجارب و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی تجلیل و از کتاب الکترونیک آثار نفرات برگزیده رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار