در گفت‌وگو با پانا؛

محمدی: «سور بُز» به بخشی از جامعه تعلق دارد که دغدغه‌مند هستند

تهران (پانا) - حسن محمدی تهیه کننده فیلم کوتاه «سور بُز»، این فیلم را متعلق به بخشی از جامعه می‌داند که دغدغه جامعه، دغدغه آینده و دغدغه رشد فکری جامعه‌ای که در آن زیست می‌کنند، دارند.

کد مطلب: ۱۲۴۶۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
محمدی: «سور بُز» به بخشی از جامعه تعلق دارد که دغدغه‌مند هستند

حسن محمدی تهیه کننده فیلم کوتاه «سور بز» که در بسته فیلم کوتاه «وضعیت قرمز» در سینماهای هنر و تجربه در حال اکران است، در گفت‌وگو با پانا درباره در آثاری که به عنوان تهیه‌کننده حضور دارید در جهت تاثیر بر مخاطب چقدر نظر داشته‌اید؟ و درباره اینکه به دلیل ساختار فیلم کوتاه به نوعی است که باید در کمترین زمان بهترین تاثیر را داشته باشد، نظرتان چیست؟ آیا به این موضوع اعتقاد دارید که فیلم کوتاه برای قشری خاص از فیلم‌بین‌ها است یا خیر؟ توضیح داد: زبان فیلم کوتاه به شعر نزدیکتر است تا نثر، به همین دلیل در فیلم کوتاه تصویر بر متن غلبه دارد و شخصا دیالوگ‌نویسی‌های طولانی را در فیلم کوتاه نمی‌پسندم. همچنین با توجه به این که مخاطب فیلم کوتاه عموما افراد اصطلاحاً «سینما‌رو» هستند لذا فیلمنامه در فیلم کوتاه نقش پررنگ تر و سهم بیشتری دارد. به همین خاطر به عنوان تهیه‌کننده در انتخاب فیلمنامه برای فیلم کوتاه سخت‌گیرتر هستم و معتقدم به دلیل حساسیتی که در نگارش فیلمنامه و پس از آن در مرحله تولید «سور بز» داشتیم، به فیلمی فراتر از زمانه خود تبدیل شده است و حتما ماندگار خواهد بود.

زبان فیلم کوتاه به شعر نزدیکتر است تا نثر، به همین دلیل در فیلم کوتاه تصویر بر متن غلبه دارد و شخصا دیالوگ‌نویسی‌های طولانی را در فیلم کوتاه نمی‌پسندم.

وی در مورد اینکه مخاطب «سور بز» چه قشری از جامعه است، گفت: «سور بُز» به بخشی از جامعه تعلق دارد که دغدغه‌مند هستند؛ دغدغه جامعه دارند، دغدغه آینده دارند، دغدغه رشد فکری جامعه‌ای که در آن زیست می‌کنند، دارند، لذا به نظرم این افراد «سور بُز» را بیشتر می‌پسندند. فیلم کوتاه «سور بُز» را کسانی می‌پسندند که دوست دارند فیلمی ببینند که پس از پایان فیلم درباره آن بیاندیشند.

تهیه کننده فیلم کوتاه «سور بز» در پاسخ به اینکه آیا دوست دارد همه نوع مخاطبی همراهتان شود؟ بیان کرد: همراه کردن همه سلایق در کار هنر، طبیعتاً کار سختی است لذا در مورد «سور بُز» علی‌رغم اینکه دوست دارم همه ذائقه‌ها ما را همراهی کنند اما ظرفیت فرهنگی جامعه را برای پذیرش و جذب چنین فیلم‌هایی بالا نمی‌بینم.

وی درباره تهیه کنندگی و جذب سرمایه برای آثار کوتاه و سختی آن گفت: اساسا سرمایه‌گذاری در کار فرهنگی سخت و طاقت فرساست و سرمایه گذاری روی یک فیلم کوتاه با توجه به بازگشت سرمایه، بسیار سخت‌تر است، لذا مهمترین چالش تولید فیلم کوتاه تولید با هزینه مناسب و تیم حرفه‌ای است.

محمدی در پایان در پاسخ به اینکه چه سبک پخش فیلم کوتاه و اکران مناسب آن (فیزیکی یا آنلاین) را می‌پسندد، گفت: ویژگی‌های فیلم کوتاه این است که به صورت‌های مختلف می توان آن را پخش و مخاطب را جذب کرد. هنوز هم دیدن فیلم در سینما را به مشاهده آنلاین ترجیح می‌دهم اما اکرن آنلاین فیلم از ضرورت‌های سبک زندگی‌ جدید شده است و چاره‌ای جز پذیرش و همراهی نداریم. به هر حال آینده سینما و زندگی پیش رو در جهان به سمت مجازی‌تر و آنلاین شدن می‌رود.

هنوز هم دیدن فیلم در سینما را به مشاهده آنلاین ترجیح می‌دهم اما اکرن آنلاین فیلم از ضرورت‌های سبک زندگی‌ جدید شده است و چاره‌ای جز پذیرش و همراهی نداریم.

نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «سور بز» سعید زمانیان است و در این فیلم کوتاه، توماج دانش بهزادی، سپیده دستینه و یزدان کوکبی صبا ایفای نقش دارند.

مجموعه فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» متشکل از فیلم‌های کوتاه «صحنه» به نویسندگی و کارگردانی امیر مهندسیان، «سور بُز» به نویسندگی و کارگردانی سعید زمانیان، «بی‌ریختی» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمتی، «شوفر» به نویسندگی و کارگردانی رضا نجاتی و «دم اژدها» به نویسندگی و کارگردانی سعید کشاورز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار