ریسک مرگ برای اریکسن با بازگشت به زمین فوتبال

تهران (پانا) - با وجود اینکه ریسک مرگ برای کریستین اریکسن پس از حمله قلبی که در بازی‌های یورو 2020 رخ داد، همچنان وجود دارد، اما او رویایش بازی در جام‌جهانی قطر است و مصرانه قصد دارد به زمین فوتبال بازگردد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ریسک مرگ برای اریکسن با بازگشت به زمین فوتبال

به گزارش ورزش سه، یکی از عجیب‌ترین تصاویر در زمین فوتبال در تابستان امسال در جریان رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ و زمانی رقم خورد که اریکسن در زمین دچار حمله قلبی شد.

اقدام به موقع سیمون کیائر و حضور کادر پزشکی باعث شد که از اتفاقی ناگوار برای این بازیکن دانمارکی جلوگیری شود و او حالا کم کم آماده بازگشت به میادین می‌شود. اریکسن به کمک یک الکتروشوک قلبی اکنون شرایط مساعدتری نسبت به قبل دارد.

این هافبک که حالا قراردادش را با اینتر فسخ کرده و بازیکن آزاد به حساب می‌آید در حال بازگشت به شرایط آرمانی فیزیکی است و می‌خواهد به سرمربی تیم ملی کشورش ثابت کند که هنوز می‌تواند در ترکیب این تیم به میدان برود.

اریکسن در مصاحبه با تلویزیون دانمارک اظهار کرد: هدفم این است که در جام جهانی قطر بازی کنم. می‌خواهم در این رقابت‌ها حاضر باشم. این تنها چیزی است که در طول این مدت در ذهن دارم. این هدف و رویای من است. این که آیا انتخاب خواهم شد یا نه، موضوع دیگری است، اما رویای من بازگشت به تیم ملی است.

او درباره شرایط فعلی‌اش توضیح داد: از نظر فیزیکی در حال بازگشت به دوران اوج هستم. این هدف من است و هنوز کمی زمان باقی مانده است. تا آن موقع تنها به فوتبال بازی کردن می‌پردازم و ثابت می‌کنم که در همان سطحی که قبلا در آن قرار داشتم بازمی‌گردم.

این هافبک سابق تاتنهام در ادامه درباره رویای بازگشت به تیم ملی اضافه کرد: تیم ملی بسیار مهم است. من می‌خواهم در جام جهانی با این تیم بازی کنم. رویایم بازگشت دوباره به تیم ملی، بازی در پارکن و اثبات این موضوع است که این فقط یک اتفاق بود و دوباره تکرار نخواهد شد. می‌خواهم ثابت کنم از این اتفاق عبور کرده‌ام و می‌توانم باز هم در تیم ملی بازی کنم. این بستگی به سرمربی دارد که سطحم را ارزیابی کند، اما قلب من مانعم نخواهم شد.

اریکسن یک میلیونر است. او پس از سال ها بازی در سطح اول فوتبال جهان، از وضعیت مالی فوق العاده خوبی برخوردار است و طبعا در ادامه زندگی از این حیث به مشکل برخورد نخواهد کرد. او دو فرزند و یک زندگی ایده آل دارد ولی این همه اصرار او برای بازگشت با وجود همه خطرات احتمالی، چه می تواند باشد جز عشق بی اندازه او به فوتبال؟

اظهارات هیچ متخصص قلبی نمی تواند به واقعیت کاملا نزدیک باشد و ۱۰۰ درصد بتوان ادعا کرد که اریکسن در صورت بازگشت به فوتبال، جان خود را از دست خواهد داد.

می توان به خاویر گومز نویا ورزشکار سه گانه اسپانیا اشاره کرد که با وجود مشکلات قلبی و باطل شدن گواهی بازی، در نهایت با رضایت و تعهد شخصی به میادین بازگشت و توانست عناوین قهرمانی متعددی حتی در المپیک کسب کند.

واقعیت این است که ماهیچه قلب یک عضله خیانتکار است و هرگز به شما اخطار نمی دهد.

کمتر از یک ماه پیش بود که سرخیو آگوئرو به دلیل آریتمی قلبی که در بازی مقابل آلاوس رخ داد، مجبور به بازنشستگی شد. خیلی دورتر، دنی خارکه بازیکن سویا در اتاق هتلی در ایتالیا در حالی که با نامزدش تلفنی صحبت می کرد جان باخت. او یک روز قبل در جریان یک بازی به دلیل ناراحتی قلبی تعویض شده بود.

کریستین اریکسن می گوید که احساس می کند علم از او حمایت می کند. از آن زمان تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است و قلب من به هر شکل ممکن شرایط بهتری پیدا کرد است. دکترها می گویند اشکالی ندارد. همه چیز ثابت است، بنابراین احساس می کنم چراغ سبز برای بازی دوباره دارم.

دکتر خوزه کالابویگ که سال ها میگل ایندوراین(دوچرخه سوار مشهور اسپانیایی) و بسیاری دیگر از ورزشکاران را تحت مراقبت داشت، در حال حاضر نیز پزشک آنهاست و مدیر بخش قلب و عروق در کلینیک دانشگاه ناواراست. او می گوید: تصور می کنم که روی اریکسن آزمایشات زیادی انجام داده اند و در میان آنها یک مطالعه الکتروفیزیولوژیک هم انجام شده که شامل تجزیه و تحلیل نامنظم بودن ضربان است. همچنین اگر انسداد عروق وجود نداشته باشد، در صورت داشتن فیبریلاسیون بطنی، این وسیله جان شما را نجات می دهد. قرار دادن دفیبریلاتور اجباری است.

دیلی بلیند مدافع هلندی با دفیبریلاتور زیر جلدی بدون مشکل برای آژاکس بازی می کند. او به دلیل التهاب قلب دچار سرگیجه و بیهوشی در زمین فوتبال شده بود. تابستان امسال البته ثابت شد که این موضوع خطرات خود را دارد. ۲۴ آگوست دستگاه در جریان بازی دوستانه با هر تا خاموش شد و فوتبالیست بیهوش شد و روی زمین افتاد.

دکتر خوزه کالابویگ می گوید: هنوز نمی دانیم که آنها در مطالعاتی که انجام دادند، در اریکسن چه چیزی پیدا کردند، اما از دیدگاه من به عنوان یک متخصص قلب، وقتی از دفیبریلاتور استفاده می کنید، نباید به ورزش حرفه ای برگردید، اگرچه خطر مرگ هم شما را تهدید نکند. می دانیم که این وسیله ای است که زندگی شما را نجات می دهد، ولی تضمین کننده نیست.

این متخصص قلب به یک فاکتور متغیر دیگری در این مورد اشاره می کند و می‌گوید: دفیبریلاتورها گاهی اوقات هنگامی که آریتمی بدخیم وجود ندارد، به فرد شوک می‌دهند. شوک های الکتریکی نامناسبی راه اندازی می کنند و اگر تپش قلب سریع باشد، اتفاقی که برای فوتبالیست ها در طول بازی می افتد، دفیبریلاتور به خوبی تشخیص نمی دهد که آیا آریتمی بدخیم است یا ریتم طبیعی دارد.

اریکسن اما این خطرات را درک نمی کند و معتقد است: من اصلا نمی ترسم. در ابتدا محتاط بودم که چقدر می توانم از قلبم مطالبه کنم، اما احساس می کنم تا آنجا که ممکن است خطر رفع شده و نمی ترسم که دوباره آن اتفاق برایم رخ بدهد.

به گفته ایجنت او، مارتین شوتز، چهار تیم به خصوص موناکو به این بازیکن علاقه مند هستند. او با اودنسه دانمارک، باشگاهی که در آن رشد کرد، تمرین می کند، به این امید که بتواند حادثه تلخ یورو را پشت سر بگذارد. او می گوید: من اینجا هستم، خوشحالم. من می توانم با بچه هایم بازی کنم و هدف من جام جهانی قطر است. این چیزی است که از ابتدا در ذهنم وجود داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار