معلمان و دانش‌آموزان شهرکرد در مورد آموزش حضوری چه می‌گویند؟

شهرکرد (پانا) - دانش‌آموزان مدرسه سپیده شهرکرد همچون بسیاری دیگر از دانش‌آموزان کشور، کم کم در مدارس حضور پیدا می‌کنند و اغلب آنها از حضوری شدن آموزش راضی‌اند، اما برخی معلمان معتقدند آموزش به‌صورت گروه‌های کوچک، نمی‌تواند تمام مطالب مفید دروس را به دانش‌آموزان بیاموزد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
معلمان و دانش‌آموزان شهرکرد در مورد آموزش حضوری چه می‌گویند؟

فاطمه سلیمانی نژادیان مدیر مدرسه هیات امنایی سپیده شهرکرد در خصوص حضور دانش‌آموزان در مدرسه در گفت و گو با پانا گفت: «زمانی که تدریس انجام می‌شد، دانش آموزان هر گروهی به موقع به مدرسه می آمدند و همه دانش آموزان در مدرسه حضور پیدا می کردند. آنها همچنین برای امتحانات نیز به طور کامل در مدرسه حضور داشتند.»

وی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات عنوان کرد: «تمام نکات بهداشتی رعایت می‌شد. امتحانات در سالن برگزار می‌شد و همه دانش آموزان از دو ماسک استفاده کرده و همراه با خود ماسک اضافه و محلول ضد عفونی داشتند. مکان برگزاری امتحانات نیز قبل و بعد از امتحان ضد عفونی می شد.»

دانش آموزان نیز در رابطه با حضوری شدن مدارس عنوان می‌کنند: «درست است بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی سخت است، اما با حضوری شدن کلاس ها و امتحانات، درس را بهتر یاد می‌گیریم، برای امتحانات نیز از فکر و آموزه‌های خودمان استفاده می‌کردیم و به سوالات پاسخ می‌دادیم. البته به دلیل اینکه 2 سال مجازی درس خواندیم، بسیاری از مطالب این مدت را به درستی فرا نگرفتیم.»

یکی از دانش‌آموزان ادامه داد: «یادگیری حضوری بهتر از یادگیری مجازی است. نمره خوب و قابل قبول را می‌توان با تقلب در فضای آنلاین به دست آورد، اما اگر یادگیری و امتحان حضوری باشد، از ذهن خودمان استفاده می‌کنیم، حالا هر نمره ای که بیاوریم. اکنون در مقطع متوسطه اول به سر می‌بریم، پس باید درس ها را خوب فرا گرفته تا در دبیرستان دچار مشکل نشویم.»

وی همچنین اظهار کرد: «در فضای مجازی، موقعیت سودجویی وجود دارد که کاملا برای خود ما خطر دارد، اما فضای مدرسه، فضای امنی است که معلمان و مسئولان آموزشی برای ما به وجود می آورند.»

برخی والدین نیز در رابطه با حضوری شدن مدارس در گفت و گو با پانا گفتند: «امیدواریم کرونا تمام شود و طبق گذشته بچه‌ها به مدرسه بروند. حضوری شدن مدرسه و آموزش بهتر است و دردسر کمتری از هر لحاظ دارد.»

برخی معلمان این مدرسه نیز در رابطه با حضوری شدن مدارس و امتحانات معتقدند: «دانش آموزان با حضوری شدن آموزش تلاش می کنند تا نمره خوبی به دست بیاورند ولی اگر آموزش همچون این 2 سال مجازی بود با وجود وسوسه ها و نخواندن دروس و تقلب ها، مغز خود را تنبل بار می‌آوردند و به مقاطع بالاتر می آیند.»

یکی از معلمان در ادامه بیان کرد: «با حضوری شدن امتحانات خوشحال بودیم. زیرا می توان گفت حضوری شدن مدارس، از یک نظر خوب و از یک نظر بد به حساب می آید. اگر همه دانش آموزان به مدرسه بیایند می‌توانیم دروس را برایشان از سال های قبل دوره کنیم، ولی چون گروه به گروه می آیند نمی توانیم به هدف کامل برسیم.»

خبرنگار دانش آموز: ساناز مرادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار