8 ترفند ساده برای طولانی تر کردن عمر مفید گوشی

تهران (پانا) - این روزها تلفن همراه بسیار گران شده است و بنابراین، مهم است که اقداماتی را برای طولانی‌تر کردن عمر مفید گوشی خود انجام دهید. در این صورت می‌توانید به مدت طولانی‌تری از گوشی خود استفاده کنید و درنتیجه تا جایی که می‌توانید از خرید گوشی جدید اجتناب کنید.

کد مطلب: ۱۲۴۵۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
8 ترفند ساده برای طولانی تر کردن عمر مفید گوشی

خوشبختانه، راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از سلامت تلفن همراه خود مراقبت کنید و به‌این‌ترتیب عمر آن را افزایش دهید. در ادامه با این راه‌ها آشنا می‌شوید.

اپلیکیشن‌ها و عکس‌های غیرضروری را حذف کنید

تقریبا هر فردی لگ زدن و هنگ کردن گوشی را تجربه کرده است. این مسئله استفاده از تلفن همراه را بسیار خسته‌کننده می‌کند. در بیشتر موارد این اتفاق زمانی می‌افتد که ظرفیت حافظه و رم گوشی به حداکثر خود رسیده باشد. این مسئله می‌تواند واکنش‌های گوشی را کند سازد و در اغلب موارد، شما را متقاعد کند که گوشی خود را عوض کنید. بااین‌حال، برای جلوگیری از این هزینه‌های غیرضروری به شما توصیه می‌کنیم که به‌طور مرتب، اپلیکیشن‌ها، عکس‌ها، اسناد و پیام‌های متنی‌ای که به آن‌ها نیاز ندارید را حذف کنید.

همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم از تلفن همراهی مثل موبایل هواوی استفاده کنید که از حافظه داخلی بالایی برخوردار باشد. جدیدترین گوشی های هواوی از حافظه بالایی برخورداند که برای بررسی تخصصی مدل ها و قیمت امروز گوشیهای هواوی می‌توانید به نمایندگی فروش هواوی گوشی مراجعه کنید. تمام مدل های گوشی هواوی با قیمت مناسب در دسترس است و گوشی Huawei یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار محسوب می‌شود.

از محافظ صفحه‌نمایش شیشه‌ای استفاده کنید

صفحه‌نمایش شکسته می‌تواند استفاده از تلفن همراه را تقریبا غیرممکن کند و می‌تواند به گوشی آسیب‌های بیشتری برساند. به‌جای اینکه هزینه بسیار بالایی را برای تعویض صفحه‌نمایش تلفن همراه خود صرف کنید، مهم است که برای محافظت از این جزء جدایی‌ناپذیر گوشی خود اقدامات لازم را انجام دهید. استفاده از محافظ صفحه‌نمایش شیشه‌ای یکی از اقدامات مهم است که می‌تواند خطر شکسته شدن صفحه‌نمایش گوشی را به‌طور چشمگیری کاهش دهد.

اکنون‌که از صفحه‌نمایش خود محافظت کردید وقت آن است که از اجزای دیگر گوشی خود نیز محافظت کنید. اگرچه هیچ قابی وجود ندارد که از هر نوع آسیب احتمالی از گوشی شما محافظت کند اما استفاده از قاب می‌تواند احتمال آسیب به تلفن همراه را تا حد زیادی کاهش دهد. این امر به‌خصوص برای افرادی اهمیت دارید که دائما گوشی از دستشان رها می‌شود.

به‌طور منظم تلفن همراه خود را خاموش کنید

شما هرگز لپ‌تاپ خود را برای مدتی طولانی برای مثال چند هفته روشن نمی‌گذارید. بااین‌حال، ممکن است چند ماه تلفن همراه خود را خاموش نکنید. بنابراین، به یاد داشته باشید تلفن همراه شما نیز از برخی جهات شبیه به کامپیوتر یا لپ‌تاپ است. این راهکار بسیار ساده است. حداقل هفته‌ای یک‌بار اجازه دهید که تلفن همراهتان برای چند دقیقه خاموش باشد. این امر به افزایش کارآمدی و همچنین طول عمر تلفن همراه کمک زیادی می‌کند.

از باتری گوشی خود مراقبت کنید

انجام برخی از کارهای روزانه می‌تواند به باتری گوشی آسیب برساند و طول عمر تلفن همراه را کاهش دهد. این در حالی است که باتری گوشی یکی اجزای بسیار مهم دستگاه است و محافظت از آن اهمیت زیادی دارد. مهم‌ترین کاری که لازم است انجام دهید این است که گوشی خود را زمانی که به 75 درصد رسیده است به شارژر وصل کنید.

اگر تا زمانی که باتری به 25 درصد برسد صبر کنید، توانایی دریافت و نگهداری شارژ به‌طور قابل‌توجهی توسط گوشی کاهش می‌یابد. درواقع، اگر همیشه باتری گوشی خود را در زمانی که به 25 درصد رسیده است شارژ کنید، باتری تنها با 500 بار شارژ کامل کار می‌کند اما اگر همیشه گوشی خود را در زمانی که به 75 درصد رسیده است شارژ کنید باتری تا 2500 شارژ کامل کار می‌کند. همچنین، مهم است به یاد داشته باشید که خالی شدن کامل باتری و سپس شارژ مجدد آن تا 100 درصد می‌تواند به باتری تلفن همراه آسیب برساند.

اگر در طول روز چند بار و برای چند دقیقه گوشی خود را شارژ کنید، باتری تلفن همراه طول عمر مفیدتری خواهد داشت. گوشی شیائومی یکی از بهترین گوشی‌هایی است که باتری آن طول عمر زیادی دارد. شما می‌توانید لیست قیمت و عکس جدیدترین انواع گوشی‌های شیائومی را در اینترنت بررسی کنید و سپس این گوشی را از نمایندگی در تهران یا هر شهر دیگری با بروز ترین قیمت خریداری کنید. قیمت روز گوشی های خوب شیائومی ممکن است متفاوت باشد.

وقتی تلفن همراه خود را در جیبتان گذاشته‌اید ورزش نکنید

اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارند که به شما در ورزش کردن کمک می‌کنند. بااین‌حال، استفاده از آن‌ها ممکن است به نفع شما نباشد. این راهکار به این دلیل مطرح شده است که گذاشتن تلفن همراه در جیب و ورزش کردن موجب نفوذ عرق در گوشی می‌شود و به تلفن همراه آسیب می‌رساند. وقتی قیمت گوشی را در نظر می‌گیرید به‌صرفه نیست که با تعریق، گوشی را در معرض خطر آسیب قرار دهید.

در هنگام رانندگی، گوشی خود را در وضعیتی ایمن قرار دهید

استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریابی در طول سفرهای جاده‌ای بسیار مفید است اما مراقب باشید که این دستگاه گران‌قیمت را کجا قرار می‌دهید. اگر تلفن همراه در وضعیتی ایمن قرار نداشته باشد، این امکان وجود دارد که در اثر یک حادثه در خودرو پرتاب شود. این مسئله می‌تواند به‌راحتی به قطعات حساس گوشی آسیب برساند.

از ویروس‌ها و بدافزارها اجتناب کنید

اگرچه آلوده شدن تلفن‌های همراه به ویروس یا بدافزار رایج نیست اما همچنان لازم است از گوشی خود در برابر این موارد محافظت کنید. ویروس‌ها از برنامه‌های مخرب ناشی می‌شوند. بنابراین، مهم است برنامه‌هایی که مشکوک هستند را بر روی گوشی خود نصب نکنید. اگر تلفن همراهتان پس از نصب یک اپلیکیشن، عملکرد عجیب ‌و غریبی نشان داد، می‌توانید میزان مصرف داده برنامه را بررسی کنید تا مشخص کنید که آیا ممکن است اپلیکیشن اطلاعات را به شخص ثالث ارسال کند یا خیر. اگر برای تشخیص بدافزار ها در گوشی خود نیاز به کمک دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

درنهایت، اگرچه ارتقاء منظم گوشی بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است اما به دلیل قیمت‌های سرسام‌آور تلفن همراه این امر در بسیاری از شرایط غیرممکن است. بنابراین، مهم است که برای طولانی‌تر کردن عمر مفید گوشی خود از راهکارهایی استفاده کنید تا کمتر نیاز به تعویض تلفن همراه خود پیدا کنید. برخی از این راهکارها بسیار ساده‌اند و انجام آن‌ها بیشتر از چند دقیقه وقت شما را نمی‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار