موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور موافقت کردند.

کد مطلب: ۱۲۴۴۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 14 دی) مجلس شورای اسلامی، با گزارش کمیسیون عمران درخصوص تحقیق و تفحص از «عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور» با 143 رأی موافق، 57 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این گزارش عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

1- علت تکرار حوادث خسارت بار اخیر بخاطر آب گرفتگی وسیع و گسترده در برخی مناطق شهری کشور و دلایل مسئولیت‌گریزی و پاسخگو نبودن شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در قبال این گونه رخدادها که مشکلات و آسیب‌های فراوانی برای مردم به همراه داشته، چیست؟

2- علت وجود ضعف در نظارت و ارزیابی عملکرد و عدم تأثیرگذاری مناسب بر وضعیت کارکردی شرکت‌های آب و فاضلاب در خصوص نحوه هزینه کرد مبالغ برداشت شده از محل صندوق ذخیره ارزی و تأخیر در اجراء و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام نظیر آنچه که در خوزستان بر اساس ارزیابی‌های اخیر دیوان محاسبات کشور در گزارش صادره در این مورد قابل مشاهده می‌باشد و منجر به ارجاع آن به دادسرای دیوان جهت شروع رسیدگی به تخلّفات مالی و قراردادی گردیده، چیست؟

3- دلایل بروز ضعف در مطالعه، برنامه‌ریزی و نظارت و هماهنگی در اجرای طرح های آب و فاضلاب برای تضمین رعایت ضوابط مربوطه و عدم مسئولیت پذیری و فقدان ایفاء نقش و تأثیر در مدیریت و نظارت بر ایجاد و بهره‌برداری از تأسیسات آب و فاضلاب (بعنوان نمونه پروژه احداث تصفیه خانه ششم آب تهران) کدام است؟

4- علّت انفعال در افزایش بازدهی و بهره‌وری سرمایه و امکانات که زمینه‌ساز برای استفاده نامطلوب از اعتبارات دولتی و نیز حقوق عمومی شده و نیز ناکارآمدی در مدیریت صحیح سهام و سرمایه‌های صنعت آب و فاضلاب چیست؟

5- نحوه عملکرد ناکارآمد در نظام انتصابات در رده های مختلف مدیریتی از بخش های عملیاتی و صف گرفته تا ستادی و غیر اجرائی که ضعف و نارسائی و عقب ماندگی را در کارنامه عملکردی برخی از شرکت های آب و فاضلاب استانی به شکل غیر قابل انکاری نمایان نموده است، چگونه است؟

6- دلایل دور زدن قوه مقننه از طریق پیشنهاد، پیگیری و اجرای الحاق شرکت های آب و فاضلاب روستائی در شرکت های آب و فاضلاب شهری به اسم یکپارچه سازی و بر خلاف ماده 19 قانون اجرای سیاست های کلّی اصل 44 قانون اساسی، بدون اخذ مصوبه از مجلس شورای اسلامی کدام است؟

7- نحوه هزینه کرد وجوهی که بصورت شهر به شهر بدون حسابرسی محل مصارف آن و بصورت خاص در قالب عناوین و اَشکال مختلف مازاد بر تعرفه های رسمی و مصوّب کشوری آب بها و فاضلاب بها از طریق اخذ مصوبه از شوراهای اسلامی شهر از مردم دریافت گردیده چگونه است؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار