افزایش ضریب نفوذ تشکیلات پیشتازان در مدارس به ۹۵ درصد

تهران (پانا) - معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی گفت تشکیلات پیشتازان در بیش از ۵۷ هزار مدرسه فعالیت دارند و افزایش ضریب نفوذ تشکیلات پیشتازان در مدارس به ۹۵ درصدرسیده است.

کد مطلب: ۱۲۴۳۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ضریب نفوذ تشکیلات پیشتازان در مدارس به ۹۵ درصد

اردشیر دهقانی در نشست هماهنگی نهادینه‌سازی شاخص‌های مکتب سلیمانی که به مناسبت گرامیداشت دومین شهادت سردار سلیمانی برگزار شد، با بیان اینکه با توجه به هدفگذاری سال ۱۴۰۰ در بحث جذب و سازماندهی اقدامات خوبی انجام شده است گفت: در این بخش نکاتی قابل توجه است که استان‌ها همکاری خوبی در این زمینه داشته اند.

وی ضمن گزارشی از آمار و اطلاعات در بخش جذب و سازماندهی در سال ۱۴۰۰ افزود: هدفگذاری ما ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز بود که این عدد به بیش از ۳ میلیون نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در بخش ۱۰۵ هزار مربی از مرز ۱۱۲ هزار نفر عبور کردیم و ضریب نفود ما در مدارس که ۶۰ هزار مدرسه هدفگذاری شده بود به ۹۵ درصد رسید و در بیش از ۵۷ هزار مدرسه فعال هستیم.

دهقانی با بیان اینکه رتبه بندی مربیان در استان‌ها انجام می‌شود درباره توزیع ملزومات تشکیلاتی نیز توضیحاتی داد.

وی همچنین انتخابات مجامع و مجلس دانش‌آموزی را مهم ترین اولویت دانست که تا اسفندماه باید تکلیف این دو مورد مشخص شود.

دهقانی تاکید کرد: هر استان باید کتاب ویژه پیشتازان را داشته باشد که پیش زمینه این کار تشکیل کارگروه‌های محتوایی است.

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی از برگزاری اردوهای پیشتازان برای تیرماه سال آینده خبر داد و گفت: حضور فعال استان‌ها در فعالیت‌های فرهنگی مدنظر ما خواهد بود. حضور فعال دانش‌آموزان در بحث‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ماموریت ما خواهد بود که باید در این بخش نیز تلاش کرد.

وی به تفاهم نامه سازمان با کارگردان مرد نقره ای اشاره و اظهار کرد: تلاش داریم مفاد این تفاهم نامه در استان‌ها به نحو مطلوب شکل بگیرد چرا که این فیلم در راستای ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی است.

تاکید بر زنگ سینما در مدارس

علی عبدی ده‌سرخی تهیه کننده فیلم مرد نقره ای نیز در این نشست با اشاره به گفته‌های عالمان بخش هنر تاکید کرد: یک فریم تصویر از هزار واژه و کلمه موثرتر است. سالیان سال است که زنگ سینما را در مدارس مطرح کردیم این امر می‌تواند مسیر جدیدی را بین سینما و آموزش و پرورش باز کند.

وی افزود: دوستان سینمایی و همکاران سازمان دانش‌آموزی باید ظرفیت دانش‌آموزی را در سینما بشناسند. این تفاهم نامه که به همت همکاران سازمان دانش‌آموزی امضا شد در تحقق اهداف تربیتی بسیار موثر خواهد بود.

عبدی با تاکید براینکه این رسالت باید در کشور ایجاد شود و دانش‌آموزان به بعد فرهنگی توجه کنند ادامه داد: اگر این فیلم دیده شود ظرفیت دانش‌آموزی فعال می‌شود و کمک کننده آموزش و پرورش خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار