استاندار همدان:

خشکسالی تولید برق را در نیروگاه‌ها کاهش داد

همدان (پانا) - استاندار همدان با بیان اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد، گفت در طول چند سال اخیر، مشکل خشکسالی باعث شد تا میزان تولید برق نیروگاه‌ها کاهش یابد‌.

کد مطلب: ۱۲۴۲۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
خشکسالی تولید برق را در نیروگاه‌ها کاهش داد

به گزارش تسنیم، علیرضا قاسمی فرزاد در دیدار با مدیران نیروگاه شهید مفتح اظهار کرد: دولت همیشه حامی وزارت نیرو بوده است.
وی با بیان اینکه مجموعه وزارت نیرو، از مهم‌ترین حامیان واحدهای تولیدی است درباره وضعیت مصرف برق در کشور افزود: میزان مصرف آب در بخش کشاورزی 95 درصد، شرب و خانگی‌ و صنعت 5 درصد است.
استاندار همدان با این توضیح که کشور در شرایط خاصی قرار دارد، عنوان کرد: در طول چند سال اخیر، مشکل خشکسالی باعث شد تا میزان تولید برق نیروگاه‌های ما کاهش یابد‌.
وی با تشریح آسیب‌هایی که توسط ماینرها به شبکه تولید و توزیع برق وارد شده است، ادامه داد: بروز و ظهور ماینر‌ها و پردازشگر‌های رمز‌ارز‌ها، مزید افزایش مصرف برق در کشور شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکید دولت براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، حمایت و پشتیبانی از تولید است، مطرح کرد: نیروگاه‌ها، باید تدابیری بیندیشند که واحدهای تولیدی دچار مشکل نشوند و از تولید باز نمانند.
وی عنوان کرد: یکی از انرژی‌های مهم در بخش تولید، برق است که از مهم‌ترین نیازهای واحدهای تولیدی به حساب می‌آید.
قاسمی فرزاد بیان کرد: با توجه به وابستگی واحدهای تولیدی به نیروی برق، ضروری است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که به چرخه تولید آسیبی وارد نشود.
وی درباره اقدامات محیط زیستی این مجموعه توضیح داد: نیروگاه شهید مفتح در زمینه توجه به محیط زیست، ایجاد فضای سبز و کاشت 100هزار اصله درخت، پیشگام است.
این مقام مسئول اظهار کرد: مجموعه‌هایی مانند نیروگاه شهید مفتح که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به فضای سبز و محیط زیست توجه می‌کنند، جای تشکر و قدردانی دارد.
وی با اشاره به اینکه بر توسعه برج‌های خشک که می‌تواند میزان مصرف را تا 92 درصد کاهش دهد، تاکید می‌شود گفت: میزان پساب فاضلاب در استان 36 میلیون مترمکعب است که باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده بهینه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار