رئیس سازمان دانش‌آموزی استان:

جشنواره زمستان شاد با عنوان پیشتازان فجرآفرین در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

تبریز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی از برگزاری 7 پویش در قالب جشنواره زمستان شاد با عنوان پیشتازان فجرآفرین در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره زمستان شاد با عنوان پیشتازان فجرآفرین در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

صمد علیزاده در گفت و گو با پانا با بیان این مطلب، گفت: حفظ و حراست از فرهنگ و آرمان های یک ملت از اولویت های فعالیت های تربیتی و فرهنگی است. سازمان دانش آموزی یکی از متولیان امر تربیت اجتماعی دانش آموزان، برگرفته از فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی است که برنامه های خود را در راستای تحقق بسته تحولی هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی، در قالب جشنواره های فصلی انجام می دهد.

وی ادامه داد: جشنواره زمستان شاد با عنوان پیشتازان فجرآفرین از جمله برنامه هایی است که با محوریت ایام الله ها و مناسبت های ملی و مذهبی، در قالب فعالیت های تشکیلاتی و جمعی در طول فصل زمستان برگزار می شود تا زمینه ساز انتقال فرهنگ و آرمان های انقلاب به نسل آینده و نیل به اهداف عالی تعلیم و تربیت و اهداف ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان، دهه بصیرت(میثاق با ولایت)، یاوران انقلاب، بوسه بر بهشت(بوسه بر دستان مادر)، بوسه بر بهشت (بوسه بر دستان پدر)، سپاس مربی، جشن نیکوکاری و جشن تولد زمین را 7 پویش جشنواره زمستانه عنوان کرد و گفت: اعضای پیشتاز تمام دوره های تحصیلی، مدرسان و مربیان پیشتاز و خانواده اعضاء، مدرسان و مربیان تشکل پیشتازان می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

علیزاده بیان کرد: در پویش دهه بصیرت علاقمندان می توانند محتوای تولیدی خود را با موضوعات شهادت حضرت زهرا (س)، 9 دی روز بصیرت، 13 دی سالروز شهادت شهید سلیمانی، 18 دی ماه روز حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد و 19 دی ماه روز قیام انقلابی مردم قم در قالب فیلم، عکس و نقاشی را تا بهمن ماه به دبیرخانه نواحی و مناطق ارسال کنند.

وی ادامه داد: هر ناحیه و منطقه نیز مراسم نمادین بزرگداشت دهه بصیرت را به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی همزمان با ایام شهادت با حضور دانش آموزان پیشتاز برگزار می کند و به گونه ای برنامه ریزی شده تا از فضای مجازی به ویژه شبکه شاد جهت زنده نگه داشتن این ایام بیشترین بهره برداری را شاهد باشیم.

رئیس سازمان دانش آموزی استان افزود: در بخش پویش یاوران انقلاب علاوه بر این که مانور میدانی و تشکیلاتی یاوران انقلاب به صورت حضوری در نواحی و مناطق برگزار می شود، اعضاء و مربیان پیشتاز می توانند آثار خود را در محورهای مجری گری شعر و دکلمه خوانی، شاداب سازی، فضاسازی منازل، اجرای دابسمش از سرود پیشتازان به همراه سرودهای انقلابی قدیم و جدید، خاطره گویی بزرگان خانواده و یا اولیا مدرسه از دوران انقلاب،اجرای یک سرود همگانی در مدارس از سرودهای انقلابی و سرود پیشتازان و قیام مردم تبریز در 29 بهمن 56 در قالب فیلم، عکس، موشن گرافیک را تا پایان بهمن ماه ارسال کنند.

علیزاده گفت: علاقمندان می توانند با ارسال آثار با موضوعات گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)و گرامیداشت روز مادر، گرامیداشت میلاد حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز پدر، بوسه مهر دانش آموزان بر دستان مادران و پدران، تکریم مادران و پدران آسمانی، فضاآرایی منازل و دکلمه خوانی، شعرخوانی و اجرای دابسمش در قالب فیلم، عکس و نقاشی در پویش بوسه بر بهشت این جشنواره شرکت کنند.

وی گفت: همزمان با هفته امور تربیتی، علاقمندان می توانند آثار خود را در محورهای تکریم مربیان و شعر و دکلمه خوانی در قالب عکس و فیلم برای شرکت در پویش سپاس مربی ارسال کنند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان ادامه داد: در بخش پویش جشن نیکوکاری، دانش آموزان و مربیان آثار خود را با موضوعات پوشش تصویری مراسم جشن نیکوکاری مدرسه، تهیه اقلام نوروزی برای دانش آموزان نیازمند توسط دانش آموزان و در خانواده ها و کاشت و نگهداشت نهال و تشریح آن توسط دانش آموزان بر اساس معیارهای کارشناسی ارائه شده از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در قالب فیلم و عکس، نقاشی تا پایان اسفند ماه ارسال کنند.

علیزاده گفت: آثار رسیده به دبیرخانه استانی پس از بررسی و ارزیابی، در کانال دانش آموزان پیشتاز در شبکه شاد با آدرس @irsto_p_azarsharghi ارائه شده و به سازمان دانش آموزی کشور ارسال می شوند.

وی افزود: گروه های تخصصی ارزیابی کشور نیز پس از بررسی، آثار منتخب را جهت اخذ آرای مخاطب در سامانه ساپ با آدرس parvareshi4@ و کانال جشنواره ها با آدرس jashnvareha@ ارائه می کنند و منتخبین با رأی مستقیم دانش آموزان انتخاب و نفرات برتر در مراسم اختتامیه تجلیل می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار