مسئول خبرگزاری پانا استان سمنان خبر داد:

دوره تکمیلی تربیت مدرس خبرگزاری پانا در استان برگزار شد

سمنان (پانا) - مسئول خبرگزاری پانا استان سمنان خبر داد دوره تکمیلی تربیت مدرس خبرگزاری پانا در استان سمنان، به صورت سراسری و هماهنگ کشوری در قالب وبینار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دوره تکمیلی تربیت مدرس خبرگزاری پانا در استان برگزار شد

فاطمه زهرا تجلی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه در بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی سال تحصیلی 1401-1400؛ در تکمیل آموزش‌های سال گذشته، برگزاری دوره پیشرفته خبرنگاری ویژه مدرسین آموزش دیده سال قبل در نظر گرفته شده است، گفت: این دوره، روز گذشته مورخ 1400/10/30 با حضور 6 نفر از فرهنگیان استان سمنان به صورت وبینار از سوی دفتر مرکزی خبرگزاری پانا برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بر اساس بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی 6 هزار دانش‌آموز در کشور آموزش دیدند، گفت: خبرگزاری پانا استان سمنان نیز در طی سال گذشته بیش از هزار دانش آموز در رشته های مختلف خبرنگاری، عکاسی، مجری گری و فن بیان، تدوین و ... آموزش داده است.

مسئول خبرگزاری پانا استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته برای نخستین بار دوره تربیت مدرس خبرنگاری به صورت کشوری برگزار شد، گفت: شرکت کنندگان در سال قبل مباحثی از جمله اصول خبرنویسی، گزارش نویسی و مصاحبه را گذرانده‌اند و امسال نیز شاهد برگزاری دوره تکمیلی آموزش‌های سال گذشته برای 260 نفر از مدرسین سراسر کشور بودیم.

تجلی با عنوان این مطلب که این کارگاه آموزشی به صورت وبینار و با حضور مدرسان از سراسر کشور برگزار و همچنین به صورت زنده همزمان از شبکه ملی شاد نیز برای علاقمندان پخش شد، افزود: در پایان این دوره یک روزه که به صورت کشوری برگزار شد، مدرسان با ارائه کار عملی، میزان یادگیری خود را به ارزیابی گذاشتند و پس از آن به شرکت‌کنندگان نیز گواهی حضور اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه خبرگزاری پانا یکی از سه ضلع اصلی سازمان دانش آموزی است که نقش مهمی در تربیت دانش آموزان مسئولیت پذیر و مطالبه گر دارد، بر همکاری فعال و مشارکت مدرسان در فعالیت های سازمان دانش آموزی تاکید کرد و گفت: تربیت خبرنگاران مسئولیت پذیر و با بصیرت می‌تواند در تحقق هدف اصلی این سازمان یعنی تربیت اجتماعی دانش آموزان بسیار موثر و مفید باشد.

مسئول خبرگزاری پانا استان سمنان با یادآوری این نکته که خبرنگاران پانا به عنوان سفیرانی در مدارس می توانند با تلاش خود، آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف سند تحول که مدرسه در آن به عنوان کانون تربیتی یاد شده است، یاری کنند و با اشاره به اهمیت سوادرسانه در جوامع امروز، تصریح کرد: سواد رسانه ای، مهارتی برای جنگ رسانه ای است که سبب می شود دانش آموزان به عنوان مخاطبان فعال، پیام ها را به خوبی درک و ارزیابی کرده و بی شک معلمانی که از سواد رسانه ای مناسبی برخوردار باشند، می توانند به دانش آموزان خود تفکر و نگاه نقادانه به رسانه ها را آموزش دهند.

گفتنی است؛ خبرگزاری پانا (PANA)، اولین و تنها خبرگزاری دانش آموزی در جهان، مخفف عبارت Pupils Association News Agency به معنای «خبرگزاری کانون دانش‌‌آموزان» است که به صاحب امتیازی سازمان دانش آموزی وابسته به وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و با هدف فعالیت رسانه‌ای حرفه‌ای و همچنین آموزش و مشارکت دانش‌‌‌آموزان در فرآیند خبر و امر اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار