«قهرمان» فرهادی به یک قدمی اسکار رسید

تهران (پانا) - فیلم نماینده ایران در اسکار به فهرست کوتاه نامزدهای ماقبل نهایی بخش بین‌الملل دوره نود و چهارم راه پیدا کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
«قهرمان» فرهادی به یک قدمی اسکار رسید

به گزارش ورایتی، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار لحظاتی پیش ۲۲ دسامبر (بامداد یک دی) فهرست کوتاه نامزدهای بخش‌های بهترین ترانه، بهترین موسیقی متن، بهترین مستند کوتاه، بهترین فیلم کوتاه، بهترین انیمیشن کوتاه، بهترین صدا، بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو، بهترین جلوه های تصویری، بهترین مستند بلند و بهترین فیلم بین الملل را در حالی معرفی کرد که در بخش بین الملل این دوره نام فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی به عنوان یکی از پانزده فیلم فهرست کوتاه بخش بین الملل به چشم می خورد.

در بخش بین الملل امسال ۹۳ کشور نماینده خود را برای شرکت در اسکار معرفی کرده بودند که البته کشور اردن نماینده خود را در لحظات آخر به دلیل جنجال های پیش آمده برای فیلم، کنار گذاشت.

فهرست کامل نامزدهای بخش بهترین فیلم بین الملل:
«آزادی بزرگ» از اتریش، «زمین بازی» از بلژیک، «لونانا: یک گاومیش در کلاس» از بوتان، «فرار» از دانمارک، «کوپه شماره ۶» از فنلاند، «بره» از ایرلند، «قهرمان» از ایران، «دست خدا» از ایتالیا، «ماشین من را بران» از ژاپن، «کندو» از کوزوو، «دعا برای به سرقت رفته» از مکزیک، «بدترین انسان دنیا» از نروژ، «کلیسای پلازا» از پاناما و «رییس خوب» از اسپانیا.

فهرست کامل نامزدهای بخش بهترین مستند بلند:
«صعود»، «آتیکا»، «بیلی آیلیش: جهان کمی تار است»، «فایا دایی»، «اولین موج»، «فرار»، «در همان نفس»، «جولیا»، «رییس جمهور»، «صف مردم»، «رهانیدن»، «ساده مثل آب»، «تابستان روح»، «زیرزمین مخملی»، «نوشتن با آتش»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار