بارش برف و باران اردبیل را فرا می‌گیرد

اردبیل (پانا) - مدیرکل هواشناسی اردبیل از بارش برف و باران با ورود سامانه بارشی به این استان طی روز‌های آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بارش برف و باران اردبیل را فرا می‌گیرد

سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز آسمان استان صاف تا نیمه ابری بوده، اما وزش باد تند تا شدید تا فردا در سطح استان اردبیل تداوم یافته و به تدریج از شدت آن کاسته می‌شود.

وی افزود: با فعالیت سامانه بارشی طی امشب و فردا (چهارشنبه ۱ دی) همزمان با وزش باد در بیشتر مناطق استان بارش رگباری پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بیان کرد: بارش در شمال استان اردبیل بصورت باران، اما در مناطق مرکزی و جنوبی باران و برف انتظار می‌رود.

محمدی تصریح کرد: از روز پنجشنبه با تغییر جریانات جوی و شمالی شدن وزش بادها، با نفوذ توده هوای سرد و مرطوب به منطقه، شرایط زمستانی در استان اردبیل حاکم می‌شود.

وی افزود: طی روز‌های ۲ تا ۵ دی، ضمن کاهش محسوس دمای هوا آسمان استان اردبیل غالباً ابری و مه آلود شده و در مناطق جنوبی، مرکزی و شهرستان گرمی بارش برف (در شمال استان بارش باران و برف) را شاهد خواهیم بود.

محمدی عنوان کرد: اوج بارش برف توام با هوای سرد در روز‌های جمعه و شنبه (با کمینه دمای منفی ۷ تا ۱۰ درجه سلسیوس) خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بیان کرد: طی دیشب بیشترین سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی سینوپتیک اردبیل با سرعت ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت (از سمت جنوب غربی) به ثبت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار