چمران: شهید تندگویان گرچه وزیر نفت بود اما همانند یک رزمنده ساده به منطقه جنگی رفت

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت تجلیل از مقام شامخ شهید تندگویان گفت شهید تندگویان گرچه وزیر نفت بود اما همانند یک رزمنده ساده به منطقه جنگی رفت و به هر حالت بعد از مدتی در زندان‌های مخوف بغداد به شهادت رسید.

کد مطلب: ۱۲۴۱۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
چمران: شهید تندگویان گرچه وزیر نفت بود اما همانند یک رزمنده ساده به منطقه جنگی رفت

مهدی چمران در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به سالروز تجلیل از مقام شامخ شهید تندگویان گفت: امروز جا دارد یادی کنیم از شهید عزیز و بزرگوار شهید تندگویان وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران که در آغازین روزهای دفاع مقدس به منظور بازدید از منطقه آبادان و پالایشگاه آبادان رفتند و در محدوده پایین دست دارخوین با برخورد با تعدادی از متجاوزین بعثی و نیروهای دشمن که به منطقه آمده بودند به اسارت درآمدند.

وی افزود: این منطقه قبلا باز بود و شهید تندگویان به همین سبب به منطقه رفتند اما دشمن به آنجا آمده بود و وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران را به اسارت درآوردند و بعد از سالها تحمل شکنجه در زندان های مخوف بغداد وی را به شهادت رساندند.

چمران افزود: امروز روز تجلیل از این شهید بزرگوار است و ما هم از همه شهدا و این شهید بزرگوار مان تجلیل می کنیم و اینکه شهید تندگویان گرچه وزیر نفت بودند اما همانند یک رزمنده ساده به منطقه جنگی رفت به هر حالت بعد از مدتی در زندان های مخوف بغداد به شهادت رسید. شهادت ایشان را گرامی می داریم و به خانواده شان تبریک و تسلیت می گوییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار