مدیرکل آموزش و پرورش استان:

تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس قزوین تابع ستاد کرونا است

قزوین (پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت باتوجه به اینکه اُمیکرون سویه جدیدی بوده و شناخت از آن کافی نیست، در تعطیلی مدارس به دلیل ورود این بیماری به کشور هیچ تعصبی نداشته و کاملا مطابق با نظر ستاد ملی و استانی کرونا عمل خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس قزوین تابع ستاد کرونا است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورشقزوین؛ حسنعلی اصغری درباره تصمیم برای تعطیلی مدارس باتوجه به ورود اُمیکرون به کشور و توصیه بخش علمی ستاد ملی کرونا به بازگشت تعطیلی‌ها گفت: در ارتباط با این موضوع تابع نطرات ستاد ملی و استانی کرونا هستیم؛ چرا که دانشگاه علوم پزشکی قطعا اطلاعات جامع‌تری دارند و با توجه به اینکه این سویه جدید را نمی‌شناسیم اگر نگرانی وجود داشته باشد که باز شدن مدارس در سرعت انتشار ویروس موثر است، مدارس تعطیل خواهد شد.

اصغری گفت: باتوجه به اینکه اُمیکرون سویه جدیدی بوده و شناخت از آن کافی نیست، در تعطیلی مدارس به دلیل ورود این بیماری به کشور هیچ تعصبی نداشته و کاملا مطابق با نظر ستاد ملی و استانی کرونا عمل خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: ما در ستاد کرونا نظر تخصصی خود را به‌عنوان نهاد آموزش و پرورش ارائه می‌دهیم اما در نهایت تابع تصمیم ستاد کرونا خواهیم بود.

وی درباره ابهامات موجود در فضای مجازی مبنی بر تاثیر بازگشایی مدارس در افزایش شیوع کرونا عنوان کرد: در برخی موارد جامعه به کلی حرف زدن عادت دارد؛ اما دانشگاه علوم پزشکی قزوین یک مطالعه تطبیقی انجام داده و در آن موارد مشکوک و قطعی ابتلا به کرونا را پیش و پس از بازگشایی مدارس بررسی کرده و براساس این بررسی هیچ رابطه معناداری بین بازگشایی مدارس و شیوع کرونا نیست.

اصغری تاکید کرد: براساس نظر متخصصین و صاحب نظران و مطالعه میدانی رابطه بازگشایی مدارس و شیوع بیشتر کرونا در استان رد شده و این موضوع در ستاد کرونا هم مطرح شد، ضمن اینکه بازگشایی مدارس نه تنها تاثیر منفی نداشته بلکه باعث افزایش سواد سلامت دانش‌آموزان شده و تاثیر مثبت داشته است.

این مسئول بیان کرد: نباید در بررسی موضوعات نگاه جزیره‌ای و بخشی نگری داشته باشیم، در موضوع سلامت نیز اصراری بر بازگشایی مدارس نداریم و سلامت دانش‌آموزان در درجه اول اهمیت قرار دارد.

وی ادامه داد: البته بسته بودن مدارس نیز لطمه‌های زیادی را به سلامت جسمی، روحی وارد کرده و افت کیفیت آموزش را به همراه داردو شرایط ایجاب می‌کند به سمت بازگشایی مدارس برویم؛ البته بازگشایی ایمن، آرام، تدریجی و اقتضایی مطرح است و اگر فضایی را ایمن نبینیم آموزش را در فضای مجازی پیگیری خواهیم کرد.

اصغری گفت: در تمام موارد باید واقعیت‌های جامعه را ببینیم و نگاه جامع نگر داشته و در حوزه آموزش نیز ما با در نظر داشتن این موضوع برای رفع کاستی‌ها تلاش می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار