رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان خبر داد:

راه‌اندازی ۴۴۹ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در استان سمنان

سمنان (پانا) - رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان از راه‌اندازی ۴۴۹ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در استان با هدف توسعه اقتصادی و توانمندسازی مردم خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی ۴۴۹ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در استان سمنان

مهدی کاشفی، در نشستی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی بسیج سازندگی استان سمنان از راه‌اندازی ۴۴۹ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در استان با هدف توسعه اقتصادی و توانمندسازی مردم خبر داد و بیان کرد: کسب‌وکارهای خرد و کوچک و خانگی که در نتیجه تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج در روستاها به‌ویژه روستاهای محروم ایجاد شده‌اند.

وی با بیان اینکه این امر مصداق بارز امیدآفرینی است، افزود: مشارکت مردم زنان و مردان روستایی و تعاون تبدیل به یک حل مسئله در حوزه اشتغال شده است لذا محرومیت‌زدایی، کاهش وابستگی به بانک‌ها، ایجاد اشتغال و تعاونی با شعار «کار برای مردم، کار با مردم و کار توسط مردم» از مهم‌ترین دلایل و اهداف تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه محسوب می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه این استان در جایگاه نخست کشور در حوزه تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه قرار دارد، تاکید کرد: دو هزار نفر در استان سمنان سال گذشته در کارگاه‌هایی که به‌واسطه شرکت‌های تعاونی تشکیل شده است، مشغول به کارشده‌اند.

کاشفی افزود: در میان نهادها و سازمان‌های مختلف بسیج سازندگی با توجه به مأموریت ذاتی که دارد یعنی همان محرومیت‌زدایی، وارد میدان ایجاد اشتغال و حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان شده است و با ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیجیان توانسته است گامی بزرگ در این راستا بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار