جزئیات اقدامات مجلس برای بهبود معیشت مرزنشینان

تهران (پانا) - سخنگوی فراکسیون مرزنشینان مجلس گفت با تهیه طرحی از سوی این فراکسیون، فعالیت مرزنشینان در قالب‌های مختلف برای بهبود وضعیت معیشت آن‌ها قانونمند می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۸۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات اقدامات مجلس برای بهبود معیشت مرزنشینان

به گزارش خانه ملت، شهریار حیدری گفت: نمایندگان استان‌های مرزی کشور در قالب فراکسیون مرزنشینان از آغاز مجلس یازدهم تا به امروز فعالیت‌های خوبی از جمله بحث تقویت ارتباط با همسایگان را داشته‌اند.

سخنگوی فراکسیون مرزنشینان مجلس ادامه داد: از دیگر اقدامات فراکسیون می‌توان به رایزنی با مقامات دولتی درباره تقویت مراودات، فعالیت‌های اقتصادی و تبادلات تجازی مرزنشینان با کشورهای همسایه اشاره کرد.

وی افزود: در یک سال و نیم اخیر فراکسیون اقدامات خوبی را برای بهبود وضعیت معیشت مرزنشینان انجام داده و هفته گذشته جلسه‌ای با جمعی از مدیران دستگاه اجرایی پیرامون تقویت معیشت در قالب قانون ساماندهی مبادلات مرزی بحث شد.

حیدری عنوان کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قبلا لایحه‌ای تنظیم کرده، وزارت کشور نیز آیین‌نامه‌ای دارد و نمایندگان مجلس هم طرح خود را تهیه کرده بودند و اکنون به دنبال تدوین طرحی با ترکیبی از سه مورد هستیم.

وی با بیان اینکه فراکسیون مرزنشینان از هفته آینده جلساتی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد، بیان کرد: لایحه، طرح و آیین‌نامه وزارت کشور در معرض نقد کار شناسی قرار می‌گیرد که خروجی آن کمک به معیشت مرزنشینان خواهد بود از جمله فروش سوخت که می‌تواند سودآوری داشته باشد.

وی اظهار کرد: تعاونی‌های زیادی در مرزها تشکیل شده اما هیچکدام از آن‌ها فعالیت‌های جدی که منشا درآمد و ثروت برای مرزنشینان باشد، نبوده لذا به دنبال فعال کردن تعاونی‌ها در فراکسیون مرزنشینان هستیم.

حیدری عنوان کرد: مرزنشینان خط مقدم حفاظت و حراست از مرزهای کشور هستند و به گردن نظام جمهوری اسلامی ایران حق بزرگی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ‌ها مرز نشینان همیشه بیشترین آسیب را می‌بینند به همین خاطر باید کاری کنیم که آن‌ها ماندگار باشند و درآمد پایدار برای مرزنشینان ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار