تولید محتوای آموزشی الکترونیک برای سواد‌آموزان

تهران (پانا) - معاون سوادآموزی شهرستان‌های استان تهران گفت: معاونت سواد آموزی شهرستان‌های استان تهران بعد از شیوع کرونا، با هدف آموزش و دسترسی بیشتر سوادآموزان به آموزش رایگان، اقدام به تولید محتوای آموزشی الکترونیک برای سواد‌آموزان کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تولید محتوای آموزشی الکترونیک برای سواد‌آموزان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، عربعلی زینالی در نشست شورای اداری به تبیین و تشریح فعالیت‌های حوزه سوادآموزی در سال 1400 و ایام کرونا پرداخت و با اشاره به سختی و طاقت‌فرسابودن کار در حوزه سوادآموزی به خصوص در ایام شیوع کرونا ویروس، جذب و نگه‌داشت افراد را یکی از مشکلات پیش روی فعالیت‌های سواد‌آموزی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا آموزش هیچ وقت تعطیل نشد و آموزش سوادآموزان در بستر مجازی و بستر شاد جریان پیدا کرد، گفت: این امکان در حوزه سوادآموزی به دلیل عدم برخورداری برخی سوادآموزان از ابزار و امکانات ارتباطی و دشواری آموزش از طریق فضای مجازی با مشکلات بیشتری همراه بود.

معاون سوادآموزی استان در ادامه گزارشی از پوشش تحصیلی دوره‌های سواد‌آموزی در سال 1400 ارائه کرد و از تحت آموزش قرار گرفتن بیش از 40 درصد از سوادآموزان تا کنون خبر داد و بیان کرد: بر اساس حجم ابلاغی اولیه، استان بیش از پیش تلاش خود را در پوشش حجم ابلاغی در فرصت باقی مانده بکار خواهد گرفت.

زینالی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات مهم و برجسته این معاونت در طول سال گذشته پرداخت و گفت: شهرستان‌های استان تهران بعد از شیوع کرونا، با هدف آموزش و دسترسی بیشتر سوادآموزان به آموزش رایگان اقدام به تولید محتوای آموزشی الکترونیک برای سواد‌آموزان کرد.

دبیر کمیته بهبود کیفیت استان هم چنین به تنوع آموزش دوره سواد‌آموزی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه آموزش‌ها به سه روش حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری انجام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و تصمیمات وزارت آموزش و پرورش تلاش گسترده ای در جهت برگزاری آموزش‌ها بصورت حضوری با رعایت پروتکل‌های هوشمند بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی در حال انجام است و این مسیر با قوت ادامه خواهد یافت.

وی از مدیران مراکز یادگیری محلی و آموزش دهندگان خواست با همکاری عوامل حوزه سواد‌آموزی، بستر لازم را برای شناسایی، جذب و آموزش‌ بی سوادان فراهم و اهتمام بیشتری در برگزاری کلاس‌ها و آموزش سوادآموزان معمول دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار