برای نخستین بار در مدارس موسیان اتفاق افتاد

اجرای طرح آموزش سواد زندگی با رویکرد طراحی مسیر خوب زیستن

ایلام (پانا) - معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش موسیان خبر داد طرح آموزش سواد زندگی با رویکرد طراحی مسیر خوب زیستن جهت بهبود پتانسیل روانی و اجتماعی و نیز توان مهارتی دانش‌آموزان دختر برای ورود به زندگی مشترک و تقویت جایگاه خانواده اجرا شد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح آموزش سواد زندگی با رویکرد طراحی مسیر خوب زیستن

رحیم سرو عنوان کرد: با توجه به ترکیب جمعیتی خاص منطقه مرزی موسیان و با تاکید رحیم ایمانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه بر لزوم نگاه ویژه نسبت به آگاهی بخشی به دانش آموزان منطقه، طرح آموزش سواد زندگی آغاز شد. هدف از این طرح، افزایش آگاهی و مهارت نوجوانان و جوانان در زمینه ازدواج به هنگام و پایدار بر مبنای سبک زندگی ایرانی -اسلامی، بهبود توانایی روانی، اجتماعی و مهارتی دانش آموزان دختر برای ورود به زندگی مشترک، کاهش نرخ طلاق و آسیب های آن و تقویت جایگاه خانواده است.
وی افزود: دانش آموزان مخاطبین این طرح، دختران متوسطه دوم و بطور خاص پایه های یازدهم و دوازدهم و نیز والدین بودند که با رویکرد و هدف طراحی، مسیر خوب زیستن در زندگی در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد.

همچنین ثریا نیکونهاد، مشاور امور بانوان آموزش و پرورش منطقه موسیان، در حاشیه اجرای طرح مذکور اظهار کرد: این امر مهم در یک ماه گذشته در مدارس منتخب دخترانه منطقه موسیان برگزار شد. به این امید که هر کدام از دانش آموزان حاضر در جلسات آموزشی بعنوان سفیران آگاهی بخشی، دانش و آموخته های کسب شده را به هم سن و سال های خود انتقال دهند.

نیکونهاد ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی متعادل منطقه و با رعایت کامل پروتکل‌ها، کارگاه های آموزشی به صورت حضوری تشکیل شد. در این طرح، دانش آموزان منتخب به میزان ۸ ساعت و اولیای افراد شرکت کننده و مربیان مدارس مجری طرح نیز جمعا به میزان٨ ساعت آموزش دیدند.

مشاور امور بانوان اداره آموزش و پرورش منطقه در پایان ضمن اشاره به صدور گواهی برای مربیان شرکت کننده، از تمامی مدیران و مربیان همراه بویژه از همکاری صمیمانه معصومه آستوی، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه و یکی از مربیان برجسته طرح مورد اشاره، تقدیر و تشکر بعمل آورد.

تهیه خبر؛ مریم استوی و نرگس خوند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار