فرمانده ناحیه دانشجویی استان سمنان:

رسالت بسیج دانشجویی، تربیت نیروی در تراز انقلاب است

سمنان (پانا) - فرمانده ناحیه دانشجویی استان سمنان بابیان اینکه رسالت بسیج دانشجویی، تربیت نیروی در تراز انقلاب است، گفت مسئله محوری، رویکرد اصلی ما در بسیج دانشجویی است؛ لذا در این راستا باید نگاه جامع داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۲۳۷۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
رسالت بسیج دانشجویی، تربیت نیروی در تراز انقلاب است

محمدامین بخشیان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت شانزدهم آذرماه روز دانشجو با بیان اینکه نقش دانشجویان نقشی سازنده بود، گفت: 16 آذرماه نماد حرکت و جنبش دانشجویان در مقابل استکبارجهانی و نظام سلطه است. در حرکت انقلاب، نقش دانشجو به حدی بود که امام، دست به ایجاد ساختاری زد به نام بسیج و سپاه که بسیار سازنده بوده است.

وی با عنوان این مطلب که پدافند اول در برابر این معماری کبیر انقلاب ایجاد شد سپاه بود که نقش حافظ انقلاب را داشت، افزود: پدافند دوم برای حفظ نظام و انقلاب که به دست معمارکبیر انقلاب تاسیس شد، بسیج بود که توانست در این سال ها اقدامات بسیار ارزنده ای را ایجاد کند.

فرمانده ناحیه دانشجویی استان سمنان بااشاره به اینکه از مهمترین رسالت های جوان انقلابی، مطالبه گری است و لذا نیازمند حرکت تحولی در این حوزه هستیم، تصریح کرد: طرح راهیان پیشرفت در حوزه فناوری با بهره گیری از طرح راهیان نور در حال شکل گیری است که باعث خوداتکایی و امید و نشاط در بین جوانان می گردد.

بخشیان، نقش بسیج دانشجویی را نقشی ساختاری در ایجاد تمدن دانست و عنوان کرد: بسیج دانشجویی برای ایجاد یک ساختار تمدنی در راستایی معماری تمدنی و ایجاد فهم نقش دانشجو در اندیشه های امام انقلاب ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در این سال های اخیر سندی تحولی با رویکرد مسئله محوری تبین شده است، خاطرنشان کرد: یا توجه به نبود دانشجو در این ایام کرونا کمی دچار اخلال در این اقدام شدیم اما از کار خود عقب نمانده و با قدرت ادامه دادیم.

فرمانده ناحیه دانشجویی استان سمنان از ایجاد هسته ای پژوهشی شمسا با تیمی متخصص در زمینه های مختلف در جهت پیاده سازی رویکرد مسئله محوری در حوزه پژوهش و فناوری در تدوین سند نظام جامع استان خبر داد و گفت: نقشه راهی در زمینه مهندسی تبین شده است که با برنامه ریزی های انجام شده دانشجویان با اطلاعات عمومی بیشتری در زمینه هدایت تحصیلی قرار گرفته تا خروجی خوبی ایجاد شود.

بخشیان، حضور دانشجویان در بخش های جهادی را از اقدامات مهم دانست و عنوان کرد: ورود جهادی به عرصه های مختلف برای حل مسائل همچون برگزاری اردوهای مستمر جهادی و حضور دانشجویان جهادگر در مناطق محروم و حضور دانشجویان در مراکز واکسیناسیون، از اقدامات مهم دانشجویان در عرصه جهادی و از دیگر ماموریت های بسیج دانشجویی است که نمونه های آن را در موضوع کرونا مشاهده کرده اند.

وی همچنین راهیان پیشرفت را از طرح های خوب دانست و تشریح کرد: راهیان پیشرفت الگوگرفته از راهیان نور است که بعد از راهیان نور، فرد با یک دستاورد معنوی مواجه می شود در این بخش راهیان پیشرفت با دستاورد پیشرفت علمی مواجه خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار