سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

۳۲ هزار میلیارد تومان بودجه اشتغال‌زایی تخصیص پیدا نکرده است

تهران (~انا) - سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت در بودجه سال جاری مقرر شد ۳۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای ایجاد، توسعه و تولید اشتغال و کارآفرینی با اولویت استان‌های با نرخ بیکاری بالاتر اختصاص یابد که تخصیص پیدا نکرده ولی مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۳۶۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
۳۲ هزار میلیارد تومان بودجه اشتغال‌زایی تخصیص پیدا نکرده است

به گزارش فارس، سیدنظام‌الدین موسوی درباره ضرب‌الاجل مجلس به دولت برای واگذاری بودجه اشتغال استان‌ها گفت: در بودجه سال جاری درخصوص منابع قانون هدفمندی یارانه ها، مقرر شد مبالغی به عنوان تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان و برای اشتغال اختصاص داده شود بر همین اساس بند الف قانون هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال جاری تاکید می‌کند مبلغ 32 هزار میلیارد تومان به ایجاد، توسعه و تولید اشتغال و کارآفرینی با اولویت استان‌های با نرخ بیکاری بالاتر اختصاص یابد.

وی با اشاره به تحقق و تامین منابع مورد نیاز، افزود: بعضا تصویب‌نامه و آئین‌نامه‌های اجرایی این قانون تهیه و ابلاغ شده است به عنوان مثال هیات وزیران در تیرماه آئین‌نامه اجرایی را مشخص کرده است اما گزارش‌ها در مجلس حاکی از آن بود که تسهیلات مذکور، به کارآفرینان ارائه نمی‌شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: سه‌شنبه هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور وزرای کار و اقتصاد، نمایندگان مجلس در این زمینه مباحث لازم را مطرح و تاکید کردند که حتما باید قانون بودجه اجرایی شده و تا پایان سال منابع لازم به صورت تسهیلات برای تولید و کارآفرینی اختصاص داده شود.

موسوی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم تسهیلاتی که برای اشتغال و کارآفرینی داده می‌شود به انحراف کشیده نشود، اظهار کرد: مهم‌ترین مکانیزم‌های قانونی این مسئله دیوان محاسبات است. این نهاد گزارش تفریغ بودجه را مشخص می‌کند و به همین جهت باید تعیین شود که بودجه در محل‌های اصلی خود مصرف شده یا خیر.

وی افزود: متاسفانه بر اساس گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات و همچنین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، بسیاری از تبصره و احکام بودجه سال گذشته عملیاتی نشده است و مجلس این مسائل را مورد بررسی قرار داده و پس از گزارشات دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها، انحرافات از بودجه یا عدم اجرای قانون را پیگیری می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار