امام جمعه اردبیل:

دانشجویان رسالت مطالبه‌گری را اولویت خود قرار دهند

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت دانشجویان رسالت مطالبه‌گری خود را در مسیر اصلاح‌گری و بهبود فرآیندها مورد توجه و دقت نظر قرار دهند.

کد مطلب: ۱۲۳۶۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
دانشجویان رسالت مطالبه‌گری را اولویت خود قرار دهند

آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، در آستانه ۱۶ آذرماه روز دانشجو در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری یکی از وظایف و رسالت‌های دانشجویان در شرایط کنونی مطالبه‌گری و انجام امر نظارت اجتماعی و تقویت تعهد جمعی است که در این زمینه باید دانشجویان در صحنه‌های مختلف حضور فعال داشته باشند.

وی تصریح کرد: مطالبه‌گری دانشجویان مدیران و مسئولان را به کار و تلاش بیشتر و متعهدانه سوق داده و بهبود شرایط جامعه را در ابعاد مختلف فراهم می‌کند.

امام جمعه اردبیل نیاز کشور را به حضور جوانان متعهد، مخلص و نخبگان علمی یادآور شد و گفت: کشور ما امروز در مسیر پیشرفت و توسعه خود از ظرفیت نخبگان بیش از گذشته استفاده خواهد کرد و همان گونه که در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید شده باید از توان جوانان به ویژه تحصیل‌کردگان دانشگاهی در مسیر اعتلای جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.

عاملی افزود: آنچه که دشمنان ما را عاصی کرده فعال بودن جوانان در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی است که نه تنها به تولید مؤثر کمک کرده بلکه کشور ما را در مسیر استقلال و عزت واقعی سوق داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: جوانان و دانشجویان ما باید با روحیه جهادی در مسیر تولید علم و فناوری‌های جدید گام بردارند و دستگاه‌های مرتبط به ویژه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی باید به تقویت این امر کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان روز دانشجو را روز یادآوری رسالت دانشجویان در تقویت استبداد ستیزی و مبارزه با استکبار توصیف کرد و ادامه داد: باید همچنان دانشجویان در این مسیر گام‌های جدی را بردارند تا ماهیت نظام استکباری مشخص و دانشجویان در سنگر انقلاب رسالت تاریخی خود را به شایستگی انجام دهند.

عاملی اضافه کرد: ما در مسیر اعتلای کشور و حل مشکلات در حوزه‌های مختلف نیازمند حضور جوانان پاک نفس و نخبگان متعهدی هستیم که می‌توانند گره از مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف باز کنند.

در این دیدار فرشید سلیمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز با تبریک فرا رسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو بیان کرد: در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری دانشجویان تلاش می‌کنند تا با مغتنم دانستن فرصت تحصیل، به تهذیب نفس و انجام تعهدات اجتماعی بیش از گذشته پایبند باشند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت روزافزون خود نیازمند پشتوانه علمی، تحقیقاتی و همچنین حرکت با محوریت عقلانیت است که دانشگاه می‌تواند در تولید نیروهای توانمند و کارآمد راهگشا و مؤثر عمل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار