10 واحد صنعتی در سمنان به چرخه تولید بازمی‌گردند

تهران (پانا) - با توجه به بهبود وضع اشتغال در استان سمنان، به زودی چند واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید بازمی‌گردند و نرخ بیکاری استان بیش از قبل بهبود می‌یابد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
10 واحد صنعتی در سمنان به چرخه تولید بازمی‌گردند

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، شامگاه گذشته به وضعیت مناسب اشتغال در این استان پرداخت و اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان از میانگین‌ کشوری پائین تر است.

وی بر لزوم ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید و تصریح کرد: برخی رشته های دانشگاهی استان نیاز است تا با سه رویکرد خدمات گردشگری، صنعت و کشاورزی، متناسب با نیاز بازار کار فعلی استان باشد.

هاشمی با تاکید بر اینکه برخی رشته های دانشگاهی در استان مورد نیاز بازار کار استان نیست، اظهار کرد: این موضوع در واقع به نوعی مدرک گرایی را در بین نیروی کار استان ایجاد کرده و دیدگاه اشتغال دولتی را رواج داده که باید اصلاح شود.

استاندار سمنان گفت: تغییر رویکرد در رشته‌های دانشگاهی به سمت خدمات گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن و همچنین مهارت آموزی به منظور داشتن تخصص و مهارت ویژه بازار کار، امری حائز اهمیت و اولویت دار است.

رئیس شورای اشتغال استان با بیان اینکه امیدواریم تلاش ها بیش از پیش در حوزه اشتغال ادامه داشته و تقویت شود تا در آینده شاهد کاهش بیشتر نرخ بیکاری در استان باشیم، افزود: امروز با اقدامات صورت گرفته و در راستای تقویت تولید و فرصت شغلی استان، بیش از ۱۰ واحد صنعتی در شُرُف بازگشت به چرخه تولید هستند که این مهم امری ارزشمند بوده و لازم است تا ادامه دار باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: حفظ وضعیت اشتغال موجود و در ادامه تلاش برای تحقق اشتغال های تعهد شده توسط دستگاه های متولی امر تا پایان سال از روش ها مختلف موجود، امری ضروری است.

وی بیان کرد: ما آمادگی داریم تا در حوزه استان سمنان برای هر کسی که مشتاق کار باشد، در حوزه صنعت و تولید، فرصت شغلی را فراهم کنیم.

استاندار سمنان، همچنین با اشاره به اجرای طرح جهش تولید مسکن در استان گفت: تامین زمین برای اجرای مطلوب قانون جهش تولید مسکن در استان سمنان با قدرت و سرعت طی انجام اقدامات لازم، محقق شود.

هاشمی، با بیان اینکه اجرای قانون جهش تولید مسکن در استان، از اولویت‌های اصلی است، افزود: نباید دغدغه ای برای متقاضیان قانون جهش تولید مسکن در خصوص تامین زمین وجود داشته باشد و نیاز است تا تمهیدات لازم در این خصوص با قید فوریت صورت گیرد.

وی ادامه داد: قانون جهش تولید مسکن در روستاها نیز بر اساس میزان درخواست متقاضیان، اجرایی خواهد شد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، متولی این امر در روستاهاست که ضرورت دارد تا اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

هاشمی تاکید کرد: صدور پروانه ساخت و آماده سازی زیرساخت ها توسط شهرداری های استان در خصوص زمین های قانون جهش تولید مسکن به جدیت انجام گیرد و مقدمات امر فراهم‌ شود.

استاندار سمنان وعده داد: با همت مسئولان و تلاش جمعی و پیگیری اقدامات طی برنامه زمانبدی شده و عملیاتی، عملیات اجرایی قانون جهش تولید مسکن در استان به عنوان اولین در کشور آغاز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار