جزئیات هشدار فیسبوک به کاربران در معرض هک شدن

تهران (پانا) - فیسبوک اقداماتی انجام داده است تا برخی از کاربرانی که بیشتر در‌معرض خطر هک‌شدن قرار دارند، حساب‌های خود را در‌مقابل این عوامل مخرب از دست ندهند.

کد مطلب: ۱۲۳۶۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات هشدار فیسبوک به کاربران در معرض هک شدن

به‌نقل‌ از Reviewgeek، فیسبوک برای ایمن نگه‌داشتن برخی حساب‌های در‌معرض خطر، برنامه‌ Protect خود را به‌روز می‌کند و به‌زودی کاربران ثبت‌نام‌شده را مجبور خواهد کرد تا احراز هویت دومرحله‌ای (2FA) را فعال کنند. حساب‌ها‌ی پرخطر سیاست‌مداران، فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و سایر کاربران مشهور را شامل می‌شود.

در چند ماه آینده، فیسبوک اجرای این قانون را در سراسر جهان آغاز خواهد کرد و به آن نیاز خواهد داشت. از اواسط تا اواخر فوریه‌ ۲۰۲۲، استفاده از احراز هویت دو‌مرحله‌ای برای حساب‌های درمعرض خطر هکرهای مخرب ابتدا برای کاربران آمریکایی اعمال خواهد شد.

این شرکت استفاده از برنامه‌های احراز هویت شخص ثالث را توصیه می‌کند و می‌گوید که در تلاش است تا ثبت‌نام و استفاده از 2FA را تاحدممکن بدون دردسر برای این گروه از افراد با ارائه‌ تجربه کاربری و پشتیبانی بهتر انجام دهد. فیسبوک اعلام کرد که می‌داند برای متقاعدکردن همه‌ کاربران به زمان نیاز دارد؛ به‌ویژه بسیاری از کاربرانی که اغلب به حساب‌های خود در این پلتفرم دسترسی ندارند.

فیسبوک اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ برنامه‌ Protect را آزمایش کرد و قبل از انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده‌ آمریکا آن را به سیاست‌مداران آمریکایی پیشنهاد داد. با گذشت زمان، اکنون این شرکت در حال گسترش برنامه‌ مذکور به سایر کاربران در‌معرض خطر مانند روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر است و در‌نهایت، به‌زودی برای کاربران بیش از ۵۰ کشور ازجمله هند دردسترس خواهد بود.

به‌گفته‌ ناتانیل گلیچر، رئیس سیاست امنیتی متا (فیسبوک سابق)، بیش از ۱٫۵ میلیون از این حساب‌ها قبلا در برنامه Protect ثبت‌نام و ۹۵۰ هزار نفر از آن‌ها احراز هویت دو‌مرحله‌ای (2FA) را فعال کرده‌اند. او همچنین خاطرنشان کرد که حتی فراتر از حساب‌های Protect، از لایه‌ امنیتی اضافی استفاده می‌شود.

درحال‌حاضر، تنها حدود ۴ درصد از کاربران ماهانه این قابلیت را برای حساب‌های خود فعال کرده‌اند. فیسبوک اکنون برای ملزم‌کردن کاربرانی که در Protect ثبت‌نام نکرده‌اند، هیچ برنامه‌ای ندارد تا 2FA را به حساب‌های خود اضافه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار