پایان رافت در گفت‌وگو با پانا

ادعای صدرنشینی در فوتبال آسیا را داریم اما امکاناتمان در حد کشورهای درجه 2 هم نیست

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است فدراسیون فوتبال باید هر چه سریع‌تر تکنولوژی کمک داور ویدئویی را وارد فوتبال ایران کند تا روند اعتراض‌ به داوری‌ها کاهشی شود.

کد مطلب: ۱۲۳۶۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ادعای صدرنشینی در فوتبال آسیا را داریم اما امکاناتمان در حد کشورهای درجه 2 هم نیست

پایان رافت در گفت‌وگو با پانا درباه تساوی تیم‌‌های استقلال و پرسپولیس در نود و هفتمین دربی شهر تهران گفت: « بازی خوب و با کیفیتی را از هر دو تیم ندیدیم و تعداد موقعیت گل‌های خلق شده روی دروازه‌ها زیاد نبود، در چنین وضعیتی مشخص است که هر دو تیم به تساوی در دربی راضی بودند. در کل پرسپولیس و استقلال در این دربی در حد و اندازه یک تیم مدعی نبودند و بازی سطح بالایی را از آنها تماشا نکردیم.»

وی در ادامه درباره اعتراض‌ها به روند داوری‌های لیگ برتر و دامنه این اعتراض‌ها در دربی گفت: «هر چه سریع‌تر کمک داور ویدئویی به فوتبال ایران وارد شود این اتفاقات کمتر شده و دیگر شاهد این حجم اعتراض از سوی مربی و بازیکن در زمین نیستیم. فدراسیون فوتبال باید هر چه سریع‌تر تکنولوژی VAR را راه‌اندازی کند تا حقی از تیمی ضایع نشود. ادعای صدرنشینی در فوتبال در فوتبال آسیا را داریم اما امکاناتی که در فوتبال ایران وجود دارد در حد کشورهای درجه 2 هم نیست. برای فوتبالی که این ادعا دارد و تیم ملی آن در آستانه صعود آسان و متقدرانه به جام جهانی است، اصلا موضوع جالبی نیست که امکانات برگزاری یک دیدار فوتبال در آن تا این حد پایین باشد و ما هر هفته شاهد اعتراض مربی و بازیکن به داوری‌ها باشیم. »

مهاجم دهه 70 پرسپولیس درباره روند حرکتی این تیم در فصل بیست و یکم لیگ برتر ایران گفت: « پرسپولیس لیگ را خوب شروع نکرد اما هر چه زمان گذشت وضعیت تیم بهتر از قبل شد و یحیی گل محمدی هم تقریبا ترکیب اصلی تیمش را پیدا کرده است. البته نکته مهم این است که نباید فراموش کرد که ما در پایان هر فصل شاهد این هستیم که پرسپولیس بازیکنان مهمی را از دست می‌دهد و همین موضوع خودش مشکل‌ساز می‌شود. همین فصل محمد حسین کنعانی‌زادگان و احمد نورالهی که دو بازیکن اصلی و تاثیرگذار تیم بودند از پرسپولیس رفتند.»

وی ادامه داد: « همین جابجایی نفرات باعث می‌شود تا بازیکنی که به تازگی با تیم قرارداد بسته زمان ببرد تا با بازیکنان و ترکیب تیم هماهنگ شود. در این فصل هم همین موضوع حاکم بود و بازیکنان جدید برای هماهنگی با تیم نیاز به گذر زمان داشتند و حالا تیم هماهنگ‌تر از قبل شده است.»

سرمربی فصل گذشته تیم شهرداری آستارا در پایان درباره تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ برتر بیست و یکم گفت: « علاوه بر پرسپولیس، استقلال و سپاهان، در این فصل باید گل گهر سیرجان را هم مدعی قهرمانی و حضور در کورس قهرمانی دانست. البته در کنار این چهار تیم نباید از آلومینیوم اراک هم به راحتی عبور کرد. رسول خطیبی تیم خوبی ساخته و دیدیم که در همین 8 هفته ابتدایی لیگ برتر دو تیم مدعی را شکست داده و می‌تواند برای سایر تیم‌های مدعی هم دردسرساز شود. آلومینیوم اگر همین روند را حفظ کند باید این تیم را هم در بین تیم‌های بالای جدول دید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار